Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Be responsible for daily operation of purchasing tasks and mange the purchase orders effectively. Proactively provide purchasing-topics related to other department.
Functional tasks
- New supplier sourcing & qualification (commodities & trading service) in accordance with the company's processes and regulations.
- Manage all suppliers and negotiate about the production leadtime, transit leadtime, pricing, contract, credit term/commercial terms and incentive/debate scheme where applicable, in the coordination with product management team.
- Follow up and update master data: MOQ/ MOV; leadtime, supplier information, supplier article, purchase price, trading term...
- Coordinate with Demand planning team to have purchasing forecast then provide to supplier for well-managing purchasing plan
- Execute Purchase Order (both for trading goods & sample request); Update Supplier’s order confirmation & shipment stays on-time in system
- Work with forwarders to have suitable flight/ vessel booking in term of low freight cost & short leadtime
- Check the draft shipment document and confirm to supplier to issue official shipment docs, collect full original documents from supplier & forward to custom declaration service Partners.
- Prepare payment request (include LC/ DB checking)
- Managing inbound cost budget; Pre-alert to Sale or Line manger if any urgent ad-hoc case of booking (high cost or non-contracting forwarder)
- Managing claim to supplier on-time for any shipment discrepancies
- Managing supplier‘s performance (for both trading goods & 3PL service)
- Conduct monthly meeting with supplier for improvement
- Regularly update import and export taxes, policies related to customs procedures fully, quickly and promptly.
- Update the weekly shipment report (both PO & shipping)
- Provide the daily supports to sales & customer services team for shorten leadtime; landed cost estimation..
- Together be responsible for the on-time of stock coming; pre-alert & take action to mitigate risk of supplier constraint
- Complete any extra tasks assigned by supervisors/managers.
Yêu Cầu Công Việc
- Degree Educated: Business Studies/ Supply Chain / Purchasing / International Business or relevant qualification
- 3+ year experience in purchasing & import/export
- Very good purchasing knowledge
- Work independently and under high pressure
- Very good Excel skills
- Good command of English
- Good negotiation & market update
- Good interpersonal and communication skills.
- Good presentation
- Computer literate (good skill in Microsoft Office, Words, Powerpoint and SAP software)
- Excellent organizational skills
- Flexible and business oriented
- Customer centric
Với hơn 90 năm kinh nghiệm, Häfele là một trong những nhà cung cấp phụ kiện nội thất và phần cứng kiến trúc hàng đầu trên toàn thế giới. Häfele hiện đang sử dụng lực lượng lao động hơn 4.000 nhân viên tại hơn 40 công ty con và văn phòng bán hàng trên khắp thế giới. Với bốn nhà máy riêng ở Đức và nhiều nhà máy quốc tế khác trên toàn thế giới, Häfele chuyên cung cấp phụ kiện nội thất, phần cứng kiến trúc, phụ kiện nhà bếp, phụ kiện phòng tắm, dụng cụ điện và hệ thống khóa điện tử.
Häfele đã có mặt tại Việt Nam hơn 17 năm và đã trở thành một trong những công ty chủ chốt trong ngành nội thất, nhà bếp và xây dựng. Với các văn phòng và trung tâm phân phối kho hàng ở cả thành phố Hồ Chí Minh và Hà Nội, Häfele hiện có khoảng 270 nhân viên tại Việt Nam và đang có kế hoạch mở rộng hoạt động.