Việc làm IBM Việt Nam

Cập nhật 20/06/2025 02:40
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
IBM Việt Nam
System Service Representative
IBM Việt Nam 4.4★
41 đánh giá 13 việc làm 15 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 05/03/2025
Hạn nộp hồ sơ: 04/04/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Introduction

Hiring manager and Recruiter should collaborate to create the relevant verbiage.

Your Role And Responsibilities

IBM System Service Engineer

Introduction

System Services Representatives (SSR) are the primary technical interface to clients for the coordination of hardware and software support and delivery of operational services. Sound pretty important? Absolutely! You will advise clients of preventive maintenance, configuration, operation and environmental factors which may drastically impact product performance or impair the client's IT operation.

Your Role And Responsibilities

SSRs act under the category of Support as a Service function. They are responsible for on-site installation, maintenance, and repair of IBM products. They may also perform services activities such as Technical Delivery Assessment, installation planning, account management, systems-level problem determination, discontinuance, and relocation of this equipment, and other customized project-based services. They are responsible to support problem source identification related to installation, update, configuration, operations, or performance, resolve incidents, advise on potential resolutions and their implementation, and implement determined suggestions to the satisfaction of the customer. This includes an understanding of the technology, operating systems, associated software, the functions, and capabilities of the machine. The individual should have knowledge in the areas of installation, customization, operation, recovery, tuning, and information technology engineering. These representatives use IBM tools, such as Cognitive Support Platform (Salesforce) and Watson Einstein Analytics, to drive automation and improve effectiveness of our client operations. They may also provide onsite Infrastructure Services, maintenance, and consultancy for Hybrid Cloud client environments. The employees in this job role need to demonstrate proficiency in the HW and SW solutions by constantly updating their Digital Technical Certifications. It is also important to keep up to date with Soft Skills trainings (verbal and written communication, teamwork and collaboration, emotional intelligence, critical thinking, etc.), in order to provide outstanding IBM service for our clients. They need to constantly collaborate with professionals in different support centers and business units to achieve high quality problem resolutions. They are accountable to ensure a high level of client satisfaction with service delivery, technical support, and operational services for the client account(s). When critical situations occur, they are the IBM technical interface to clients and manage the situation until the problem is fixed. They have a thorough understanding of, and are able to advocate for, IBM's technical support strategy. They are responsible for the technical value relationship to protect the revenue base and identify new services opportunities.

Required Professional And Technical Expertise

  • Communication skills with client in English and Vietnamese
  • Knowledge for IT infrastructure (Hardware, and Software)
  • Knowing IBM servers and RedHat services is an advantage

Preferred Professional And Technical Expertise

  • Experience of system delivery and/or Project manager.

Preferred Education

Bachelor's Degree

Required Technical And Professional Expertise

Hiring manager and Recruiter should collaborate to create the relevant verbiage.

Preferred Technical And Professional Experience

Hiring manager and Recruiter should collaborate to create the relevant verbiage.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

IBM Việt Nam
IBM Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
29 P. Liễu Giai, Ngọc Khánh, Ba Đình, Hà Nội

IBM là một công ty đổi mới và công nghệ toàn cầu. Đây là nhà tuyển dụng tư vấn và công nghệ lớn nhất thế giới, với sự hiện diện ở 170 quốc gia. Sự đa dạng và bề rộng của toàn bộ danh mục nghiên cứu, tư vấn, giải pháp, dịch vụ, hệ thống và phần mềm của IBM hiếm khi khiến IBM khác biệt với các công ty khác trong ngành.

Trong hơn 100 năm qua, rất nhiều điều đã thay đổi tại IBM, trong kỷ nguyên mới của Kinh doanh dựa trên nhận thức này, IBM đang giúp phát triển các ngành công nghiệp đa dạng như chăm sóc sức khỏe, bán lẻ, ngân hàng, du lịch, sản xuất, v.v. bằng cách cùng nhau xây dựng kiến ​​thức chuyên môn của chúng tôi về Đám mây, Phân tích, Bảo mật, Di động và Internet vạn vật. Chúng tôi muốn nói, "hãy thiết yếu." Chúng tôi đang thay đổi cách chúng tôi chế tạo. Cách chúng tôi hợp tác. Cách chúng tôi phân tích. Làm thế nào chúng ta tham gia.


Review IBM Việt Nam

4.4
41 review

Review Highlights

Cập nhật 08/07/2025

Ưu điểm

  • Môi trường chuyên nghiệp, đa quốc gia (263 reviews)
  • Chính sách làm việc linh hoạt (213 reviews)
  • Chương trình học tập tối thiểu 40 giờ/năm (166 reviews)
  • Lương tháng 13–14, bảo hiểm, trợ cấp đi lại (153 reviews)

Nhược điểm

  • Quy trình nội bộ phức tạp, thủ tục hành chính nặng (177 reviews)
  • Áp lực công việc & deadline gắt (162 reviews)
  • Cạnh tranh nội bộ cao & lương tăng không theo kịp kỳ vọng (181 reviews)
  • Trải nghiệm phụ thuộc vào team, quản lý (145 reviews)

18/02/2025
Java Developer tại Hà Nội

Giờ giấc thoải mái, khách hàng nice

09/05/2024
Cộng tác viên tại Hà Nội

Nơi tốt để học trong thời gian ngắn (GL)

08/01/2024
Quản lý dự án tại Hồ Chí Minh

Công ty tốt để làm việc(GL)

Những nghề phổ biến tại IBM Việt Nam

Bạn làm việc tại IBM Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo IBM Việt Nam

IBM Việt Nam

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo