Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
The 'IBM Ecosystem' includes thousands of partners who 'Build' on, 'Sell' or 'Service' IBM technologies and platforms. As a Technology Partner Specialist your purpose is to cultivate trusted-advisor Partner relationships across all these offerings, and orchestrate joint strategic plans at the partner firm level that drive IBM's wallet share and revenue growth, as well as technical enablement planning.
Co-creating on business growth plans, you'll gain Partner C-Level support for joint growth initiatives, as well as bring IBM capabilities and resources together to accelerate your partners' go-to-market success with IBM Technology offerings.
Your Role And Responsibilities
The mission of a TLS Renewals Sales Specialist is to protect the base renewal contract and grow each client’s IBM annual spend by identifying and successfully upselling and cross selling IBM Logo and Multi-Vendor Services (MVS), Winback and other expansion opportunities. You lead IBM Logo and MVS renewal and expansion conversations including entitlement validation, IBM licensing terms & conditions and the value of IBM Technology Lifecycle Services.
Required Professional and Technical Expertise
Account Planning & Stakeholder Management
- Drives end-to-end TLS renewal and expansion for all Technology Lifecycle Services for Select.
- Supports territory strategy and planning and contributes to the account planning process for assigned accounts
- Manages Technology Lifecycle Services pipeline across the portfolio
- Opportunity identification for uplift / expansion and winback.
- Partners with extended IBM teams including Brand Sales Specialist, Deal Makers, Ecosystem Sales Specialist, Customer Success Managers, for client conversations
- Leverages a variety of sales tactics and tools when engaging with existing and new clients.
- Responsible for overall execution and closure of TLS Renewals
- Remains up to date on TLS Offerings to articulate IBM’s support portfolio value proposition and differentiation from competitors’
Bachelor's Degree
Required Technical And Professional Expertise
Required Professional Experience:
- Vietnam Citizen or Permanent resident
- Must have graduated no earlier than 2023
- A graduate of any Technical/IT related degree
Preferred Professional and Technical Expertise
- Maintain and grow customer loyalty through Technology Lifecycle Services renewal and expansion, year-to-year growth in revenue and profit
- Leadership and communication skills to foster strong partnerships
- Identification of upsell/cross-sell opportunities
- Manage the pipeline by consistently and accurately forecasting using the Technology Sales CRM system
- Understand and articulate the business value (tangible and measurable) our clients receive from using IBM Logo and MVS Support.
- Proficient in objection handling, negotiation techniques, pricing and delegation.
IBM là một công ty đổi mới và công nghệ toàn cầu. Đây là nhà tuyển dụng tư vấn và công nghệ lớn nhất thế giới, với sự hiện diện ở 170 quốc gia. Sự đa dạng và bề rộng của toàn bộ danh mục nghiên cứu, tư vấn, giải pháp, dịch vụ, hệ thống và phần mềm của IBM hiếm khi khiến IBM khác biệt với các công ty khác trong ngành.
Trong hơn 100 năm qua, rất nhiều điều đã thay đổi tại IBM, trong kỷ nguyên mới của Kinh doanh dựa trên nhận thức này, IBM đang giúp phát triển các ngành công nghiệp đa dạng như chăm sóc sức khỏe, bán lẻ, ngân hàng, du lịch, sản xuất, v.v. bằng cách cùng nhau xây dựng kiến thức chuyên môn của chúng tôi về Đám mây, Phân tích, Bảo mật, Di động và Internet vạn vật. Chúng tôi muốn nói, "hãy thiết yếu." Chúng tôi đang thay đổi cách chúng tôi chế tạo. Cách chúng tôi hợp tác. Cách chúng tôi phân tích. Làm thế nào chúng ta tham gia.
Review IBM Việt Nam
Review Highlights
Cập nhật 08/07/2025
Ưu điểm
- Môi trường chuyên nghiệp, đa quốc gia (263 reviews)
- Chính sách làm việc linh hoạt (213 reviews)
- Chương trình học tập tối thiểu 40 giờ/năm (166 reviews)
- Lương tháng 13–14, bảo hiểm, trợ cấp đi lại (153 reviews)
Nhược điểm
- Quy trình nội bộ phức tạp, thủ tục hành chính nặng (177 reviews)
- Áp lực công việc & deadline gắt (162 reviews)
- Cạnh tranh nội bộ cao & lương tăng không theo kịp kỳ vọng (181 reviews)
- Trải nghiệm phụ thuộc vào team, quản lý (145 reviews)
Giờ giấc thoải mái, khách hàng nice
Nơi tốt để học trong thời gian ngắn (GL)
Công ty tốt để làm việc(GL)
Những nghề phổ biến tại IBM Việt Nam
Bạn làm việc tại IBM Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn