A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
Khách sạn La Château - hotel & beauty, được xây dựng theo tiêu chuẩn 5 sao cộng, toạ lạc tại trung tâm thành phố Hồ Chí Minh, có kiến trúc cổ điển sang trọng và đẳng cấp, hứa hẹn sẽ là điểm nghỉ dưỡng tuyệt vời, cao cấp cho du khách trong và ngoài nước khi có dịp đến thăm thành phố Hồ Chí Minh. Đây là một cụm gồm khách sạn 5 sao cộng và trung tâm thẫm mĩ với quy mô hàng trăm giường làm đẹp cho khách hàng. Năm 2025 sẽ chính thức đưa vào hoạt động. La Château là khách sạn nghỉ dưỡng đạt chuẩn 5* với 210 phòng khách sạn cao cấp trong đó có 2 phòng hạng tổng thống, 60 phòng spa và 2 hội trường VIP cùng các không gian dịch vụ 5* khác như nhà hàng á, âu...
Công trình La Château là khách sạn 5* tâm huyết của chủ đầu tư đã được ấp ủ nhiều năm qua. Nó mang theo kỳ vọng là công trình có phong cách kiến trúc cổ điển lớn nhất Việt Nam và lớn nhất khu vực Đông Nam Á. Công trình là nơi nghỉ dưỡng, trải nghiệm các dịch vụ đẳng cấp cho du khách trong và ngoài nước. ngoài ra, công trình còn có khối dịch vụ 6 tầng đi kèm , phục vụ giải trí khác như Karaoke, phòng họp Tổng diện tích dự án hơn 20 ngàn mét vuông, diện tích mỗi sàn khoảng 700m2. Tọa lạc tại số 05 Võ Văn Kiệt, Phường 16, Quận 8, TP.HCM thuộc cửa Tây thành phố. Dự án nằm ở vị trí cực kỳ thuận lợi để di chuyển đến các quận trung tâm hay lân cận và các tiện ích xung quanh nhờ nằm trên trục đại lộ Đông Tây không bị kẹt xe và thong thoáng. Tiện ích ngoại khu: Nằm ở vị trí thuận lợi, từ La Chateau có thể đi đến những dịch vụ cần thiết trong cuộc sống một cách nhanh chóng và tiện lợi Đặc biệt, La Chateau nằm ở giáp ranh giữa quận 8, quận 6, Bình Tân, nên vừa thuận tiện đi lại giữa các quận mà còn đến được những tiện ích của các quận lân cận nhanh chóng và tiện lợi. Trường học Bệnh viện Trung tâm thể dục thể thao Metro, Big C, chợ kiến đức, chợ mỹ thuận. Trạm xe bus ngay trước dự án, bến xe miền Tây