Logistics Dolphin

Hồ Chí Minh
25 - 100 nhân viên
Vận chuyển / Giao nhận / Kho vận
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại Logistics Dolphin

Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Vận tải

Việc làm Logistics Dolphin

Cập nhật 05/03/2025 09:24
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Logistics Dolphin
Operations Staff (Air Freight)-English Skill
Logistics Dolphin
7 việc làm 6 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: 8 - 11 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 01/11/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 170 Bùi Thị Xuân, Phường Phạm Ngũ Lão, Quận 1, TpHCM

Mô tả công việc

The role involves managing various tasks within the Airfreight team, covering both Export and Import services. Key responsibilities include handling system updates according to SOPs, following up on sales/agent opportunities, and updating performance metrics.

Main Responsibilities:

- Stay updated on Dolphin service scopes, patterns, and policies.

- Serve as the primary contact for customers, ensuring prompt email responses.

- Timely confirm bookings from vendors, customers, and agents.

- Follow up on sales from quotation to final delivery, updating relevant parties as needed.

- Coordinate with airlines for bookings, update systems, issue invoices, and arrange payments.

- Issue Air Waybills (AWB) and assist with Airfreight pricing.

- Collect and dispatch documents to appropriate recipients.

- Ensure proper management and follow-up with vendors, customers, and agents.

- Adhere to Dolphin Group operational guidelines and meet KPI requirements.

- Keep destination offices, customers, and agents informed of changes affecting cargo planning.

- Ensure all applicable charges are collected and report any payment issues.

- Maintain updated flight schedules and report any service failures.

- Provide product feedback and suggest improvements.

- Adhere to new procedures as instructed by destination offices or SOP updates.

- Collaborate with Sales, Agents, Co-loaders, and support teams to ensure customer satisfaction.

- Offer comprehensive solutions using Dolphin Logistics services.

- Handle claims at the initial stage and report to Team Leader for further action.

- Communicate professionally with internal and external customers, building confidence.

- Prepare operational reports and complete ad-hoc tasks as assigned.

Key Results:

- Meet agreed KPIs and objectives.

- Achieve high customer satisfaction scores.

- Avoid additional costs from mishandling.

- Maintain strong engagement with stakeholders and internal teams.

Yêu cầu công việc

Ideal Candidate:

- Minimum 2 years of experience in a similar customer-facing role in the airfreight industry.

- Native-level Vietnamese and high-level English proficiency.

- BA in a related field preferred.

- Strong communication skills and a customer-focused attitude.

- Proficient in computer usage.

Learning Opportunities:

- Gain knowledge in Forwarding and Logistics, teamwork, time management, customer service, shipping documents, multitasking, self-motivation, communication, vendor management, and working in a professional environment.

Quyền lợi được hưởng

- Salary: As per experience and qualification;
- Holiday and New Year bonuses are based on the company's business situation;

- Periodic health care, annual tourism;
- Pay social insurance with full salary;

- Annual leave;

Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Logistics Dolphin
Logistics Dolphin Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
10F, 170 Bùi Thị Xuân, P. Phạm Ngũ Lão, Quận 1, Tp Hồ Chí Minh

Dolphin Logistics được thành lập vào năm 1995, là công ty giao nhận vận tải quốc tế chuyên biệt hoạt động trên cả đường hàng không và đường biển. Chúng tôi đánh giá cao sự hỗ trợ từ các nhà máy, hãng hàng không, hãng vận chuyển và đại lý toàn cầu kể từ khi thành lập.

Tại Dolphin, chúng tôi luôn đề cao việc tạo ra nhiều giá trị cho cộng đồng, có tinh thần tư duy tích cực, đam mê cống hiến, tấm lòng tận tâm phục vụ và sự tin tưởng rằng mình có thể mang đến những giá trị tốt đẹp nhất cho khách hàng đối tác, tôn chỉ ấy được chứng minh ngay trên những thành quả ở thời điểm hiện tại. Đó không chỉ là danh sách giải thưởng hay khách hàng, mà còn nằm ở những tài sản “vô hình” chúng tôi nắm giữ. Hiện tại, Dolphin đã và đang ứng dụng thành công những công nghệ tiên tiến hiện đại vào công việc, sở hữu một đội ngũ chuyên gia đông đảo, giàu kinh nghiệm, luôn cập nhật kiến thức từ thị trường để đảm bảo mang đến những dịch vụ hậu cần ở chất lượng cao nhất.

Việc quản lý một chuỗi cung ứng logistics chưa bao giờ là một câu chuyện dễ để kể. Nhưng đó luôn là một câu chuyện đầy hấp dẫn, mà tập thể chúng tôi đang cùng những đối tác toàn cầu viết lên bằng tinh thần của loài cá heo. Giống như một trích dẫn tôi rất ưa thích từ James M.Cox, “Behind every great leader there was an even greater logistician”, cái cách mà Logistics đồng hành cùng lịch sử thế giới trong quá khứ cũng sẽ là thứ chúng ta nên trông đợi ở hiện tại và tương lai, và thậm chí còn hơn thế.


Bạn làm việc tại Logistics Dolphin? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Logistics Dolphin

Logistics Dolphin

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo