Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
I. PURPOSE
The Operation Finance Specialist works as trusted Finance partner with Operation stake holders (mainly Production and SC) across VTIS Plant & Operation Function across the company to support them to achieve company’s Operations & financial KPIs. His/her objectives are to maintain finance systems and controls in place and to ensure the implementation of good practice in Operations and provide 'real time' support and analysis in order to assist in decision making. He/she will also work closely with other members of the Finance team, in particular Commercial Finance, FSSC, IT, Internal Control to build a high performing Finance team.
II. KEY RESPONSIBILITES
2.1 Month-end/Year-end closing: Make sure month-end process in charge is conducted as per deadline in the compliance way of VAS, IFRS & Group guidelines. Continuously finding way to improve the process by automation, digitalization & simplification.
· Maintain master data (BOM, standard cost…) in the system based on approved document.
· Perform a check MO status and work with Operations to ensure MO is closed properly.
· Allocate variance to calculate actual cost, complete month end closing for costing.
· Prepare stock provision as procedure.
· Review and update standard cost for all items on system.
· Support auditing and tax review process
2.2 Reporting & Analysis:
· Review and analyze production overhead expense against budget.
· Liaise with Operations to calculate WCM saving on monthly basis & input on project tracker.
· Calculate CO2 and input on project tracker.
· Follow and control CAPEX. Input actual spending of CAPEX on capex +
· Prepare industrial KPI report. Highlight key points.
· Analyze cost of production and explain variance between actual vs budget and vs last month.
2.3 Fixed asset & inventory control: Proactively raise the concern or risk & recommendation/take action for improvement:
· Play the role as the Cooperator with Operations, Supply Chain to perform stock periodically as procedure. Review stock count result, work with relevant departments to find root causes, action plan for deviations. Monitor progress of action plan. Perform stock adjustment in the system based on approved documents.
· Work with related department to have solution for slow moving, damaged and obsoleted stock.
· Perform fixed asset count at a yearly basic as per procedure.
2.4 Budgeting & forecasting: Work as the key Finance coordinator at plant. Work with related department to prepare and calculate COGS & Capex request of RF cycles and budget. Continuously finding way to improve the forecasting/budgeting process including proactively working & alignment within Local Finance Team & with other Businesses.
2.5 Business partnering:
· Working and meeting with operation team to follow each of project savings, department expense
· Support plant manager in control expense, product mix and his requirement.
· Work with production and purchasing to provide cost of goods sold to marketing on the request.
· Update cost card quarterly and when having significant changing.
2.6 Consolidation: Benchmark cost with other BU with key highlight & recommendation
2.7 Others: Perform other tasks assigned by Line Manager.
Yêu Cầu Công Việc
JOB REQUIREMENTS
· Bachelor's degree in Finance/ Accounting/ Audit.
· At least 2 years experience as the same position in the manufacturing company.
· Understanding of Accounting & costing methods and techniques
· Working knowledge of GL, ERP system
· Good communication skills in dealing with internal contacts.
· Good at detail, analysis and action oriented.
· Fairly good command of English
· Good in computer office skill, i.e. Excel, Power point, word, etc.
· Be able to work independently and under pressure.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 33
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập từ năm 1993, cho đến nay Ngân hàng TMCP An Bình (ABBANK) đã và đang đóng góp cho thị trường tài chính Việt Nam một thương hiệu Ngân hàng bán lẻ thân thiện, uy tín và hiệu quả.
Cùng với sự phát triển uy tín thương hiệu, chất lượng môi trường làm việc tại ABBANK cũng liên tục được các tổ chức uy tín trong và ngoài nước đánh giá cao những năm gần đây: Năm 2021, ABBANK lọt vào danh sách 25 Thương hiệu Tài chính dẫn đầu tại Việt Nam theo công bố của Tạp chí Tài chính Forbes Việt Nam với giá trị thương hiệu ước đạt 39,4 triệu USD; ABBANK là 1 trong 10 ngân hàng ngoài quốc doanh có Chỉ số thương hiệu tốt nhất và Top 13 Ngân hàng có chỉ số thương hiệu tốt nhất (Theo báo cáo xếp hạng của Mibrand năm 2021); ABBANK cũng được tạp chí HR Asia chứng nhận là một trong những Nơi làm việc tốt nhất Châu Á kể từ năm 2020.
Ở cột mốc 30 năm thành lập, ABBANK sở hữu một nền tảng công nghệ thông tin hiện đại; đội ngũ nhân sự tâm huyết và am hiểu nghiệp vụ, cùng với đó là hệ thống sản phẩm dịch vụ giải pháp tài chính tiện ích, hiệu quả và linh hoạt với mạng lưới điểm giao dịch rộng khắp trên toàn quốc nhằm phục vụ phương châm “Khách hàng là trọng tâm”.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ Bảo hiểm theo luật lao động
- Chương trình ABBANK CARE (chế độ đãi ngộ, phúc lợi bổ sung dành cho toàn thể cán bộ nhân viên ABBANK).
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các chương trình hội thao văn nghệ
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Ngân hàng TMCP An Bình (ABBANK) được thành lập theo giấy phép số 535/GP-UB
- Năm 2004, Nâng cấp thành ngân hàng quy mô đô thị có vốn điều lệ 70,04 tỷ đồng
- Năm 2005, Tập đoàn điện lực Việt Nam (EVN) trở thành cổ đông chiến lược của ABBANK
- Năm 2006, ABBANK đã phát hành công trái phiếu của EVN cùng với ngân hàng Deutsche Bank và quỹ đầu tư Vinacapital
- Năm 2007, ABBANK ký hợp đồng liên kết chiến lược với Agribank; trở thành thành viên của mạng thanh toán PAYNET; tăng vốn điều lệ lên 2300 tỷ đồng
- Năm 2008, ABBANK phát triển và trưởng thành, đã có sự bứt phá mạnh mẽ về lượng từ năm 2008 đến nay. Cùng thời điểm đó, ABBANK ký kết hợp tác chiến lược với Maybank – Ngân hàng lớn nhất Malaysia; ABBANK được trao giải "Ngân hàng thanh toán quốc tế xuất sắc 2007" do Wachoviabank – một trong bốn ngân hàng lớn nhất của Mỹ trao tặng
Mission
Với sứ mệnh cung cấp các giải pháp tài chính thân thiện, hiệu quả và phù hợp với nhu cầu khách hàng, tôn chỉ hoạt động của ABBANK chính là:
- Phục vụ khách hàng với sản phẩm, dịch vụ an toàn, hiệu quả và linh hoạt.
- Tăng trưởng lợi ích cho cổ đông.
- Hướng đến sự phát triển toàn diện, bền vững của ngân hàng.
- Đầu tư vào yếu tố con người làm nền tảng cho sự phát triển lâu dài.
Review ABBANK
Môi trường làm việc tốt, học tập được nhiều kinh nghiệm
Môi trường làm việc ổn, lương không cao
Chế độ lương thấp, thiếu chuyên nghiệp