Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Role:
Drive Sales Force/CMM effectiveness and efficiency through building sales fundamentals, including operationalizing sales strategy, optimizing sales force structure, size and deployment, selling and operation processes, data and scorecards, sales force automation, roles and KPI, field discipline guidelines as well as incentive and rewards.
Accountabilities:
1. Sales/CMM Strategy Operationalization
Engage with and support Sales Force/CMM to operationalize sales strategy in terms of:
- Understanding sources of growth at territory, sales route and outlet levels
- Understanding geographic and channel dynamics
- Executing customer segmentation, classification, prioritization and targeting
2. Sales Force/CMM Structure, Sizing and Deployment
- Optimize sales force size, structure and deployment based on territory potential, customer classification, customer facing time and span of control
3. Selling and Sales Operation Processes
- Design, align, deploy and enable stakeholders in executing selling and sales operation processes (MCL, target setting and allocation, customer master data management, Sales Force/CMM master data management, guidelines on field execution and disciplines, etc.)
- Act as a custodian for assigned selling and sales operation processes by tracking process execution by stakeholders to ensure process compliance as well as process improvement and simplification.
4. Sales Force/CMM Roles, KPI, Incentive and Rewards
- Define and clearly communicate role, KPIs for each Sales Force/CMM position (in line with ANI principle on 2 sales metrics and 3 KPIs)
- Review/design/communicate incentive and reward scheme to support business priorities (90% sales banker, sales-KPI weight: 70-30, sales measure in value, awards for 15% top performers)
- Act as a custodian for incentive implementation (sales and KPI performance, incentive calculation/payout SOP and award qualifying process)
5. MIS Data and Reports/Dashboards
- Develop insights into Sales Force/CMM and Management requirements for data and reports (leadership and senior managers, SLM, FLM)
- Work with MIS to propose MIS report templates (trackers and dashboards for TMS/IMS/off-take sales, KPIs, NU, ACNielsen market share, Inventory, DOH and AR collection)
- Roll out MIS report templates to the Sales Force/CMM and enable FLM/FLM to understand, analyze and interpret MIS dashboards for taking timely actions
6. Sales Force/CMM Automation
- Collaborate with SFA to identify opportunities for Sales Force/CMM automation to improve productivity
- Support SFA in proposing and aligning with stakeholders on solutions to Sales Force/CMM automation
- Modify selling and sales operation processes as part of automation solutions
7. SFE Project and Initiatives
- Identify issues and opportunities with root causes related to sales/CMM fundamentals
- Work with stakeholders (e.g. Sales leadership, SLM and FLM) to propose and align on SFE initiatives to build sales fundamentals and improve sales productivity via specific SFE projects
- Roll out and drive execution of SFE projects in conjunction with stakeholders
Yêu Cầu Công Việc
- Minimum 5 years of experience in managerial/supervisory role in pharma, FMCG, nutrition, consulting industry
- Bachelor degree
- Good English skill
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Ngân hàng TMCP Quốc Dân – NCB được thành lập từ năm 1995 theo Giấy phép số 00057/NH–CP ngày 18/09/1995 của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam dưới tên gọi Ngân hàng Sông Kiên. Sau đó, từ một ngân hàng nông thôn, NCB đã chuyển đổi quy mô thành ngân hàng đô thị, đổi tên thành Ngân hàng TMCP Nam Việt– Navibank. Đến năm 2014, NCB chính thức được đổi tên thành NH TMCP Quốc Dân – NCB. Trải qua 28 năm hoạt động, NCB đã từng bước khẳng định được vị thế thương hiệu trên thị trường tài chính – tiền tệ Việt Nam.
Ngành nghề kinh doanh: Huy động vốn, tiếp nhận vốn, ủy thác, vay vốn, cho vay, chiết khấu các thương phiếu, hùn vốn liên doanh, dịch vụ thanh toán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHXH, ….
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding,
- Các buổi giao lưu học hỏi
- Các trò chơi giải trí
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1995
Mission
-
Sau 28 năm hoạt động, sự phát triển Ngân hàng với nhịp độ tăng trưởng ổn định, an toàn đã giúp NCB có được niềm tin của nhà đầu tư, khách hàng và đối tác.
Review Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
Môi trường làm việc tốt, lãnh đạo gần gũi thân thiện,
Giữa các bộ phận không có sự phối hợp
Chế độ lao động, môi trường làm việc tốt, áp KPI