Mô tả công việc
KEY RESPONSIBILITIES:
Revenue Management Analytics:
- Monitor, analyze, and report on key performance metrics such as Occupancy, Pacing, ADR (Average Daily Rate), RevPAR (Revenue per Available Room), and occupancy.
- Assist in forecasting, budgeting, and pricing strategies to optimize room sales and maximize revenue by market segment and key accounts.
- Analyze historical data to identify trends and provide recommendations for revenue optimization by market segment, channels, room types, accounts.
- Collaborate with the Revenue lead to ensure rate integrity and market competitiveness across all distribution channels.
- Track and report on promotional campaign performance from all channels to assess the impact on revenue.
Digital Data Analytics:
- Monitor and analyze digital marketing efforts (PPC, SEO, social media, email campaigns) and website performance, google analytics to enhance guest engagement and conversion rates.
- Provide insights on guest behavior, booking patterns, and preferences using analytics tools.
- Collaborate with the marketing team to optimize digital content, user experience, and online presence.
- Track and report on direct web bookings and other digital sources of revenue.
Reporting and Dashboard Management:
- Create and maintain dashboards and reporting tools that provide real-time insights into hotel performance.
- Present findings to senior management, providing clear and actionable recommendations.
- Assist in the development of KPIs to track the success of key business initiatives.
- Perform daily, weekly, monthly and annual reports.
Quyền lợi được hưởng
- Full salary and service charge
- Annual bonus based on performance
- Team activities and parties
- 30% staff discount for restaurants and spa
- One free night stay per year in the resort
- Growth opportunity and/or cross-training
- A dynamic work environment where data-driven decisions are at the core of our strategy.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in business, Data Science, Hospitality Management, or related field.
- Strong proficiency in data analysis tools (e.g., Excel, Power BI, or similar).
- Experience with hotel property management systems (PMS) and revenue management systems (RMS) is a plus.
- Familiarity with digital marketing metrics and analytics tools (Google Analytics, social media analytics, etc.).
- Excellent analytical, communication, and problem-solving skills.
- Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
- Prior experience in the hospitality industry or revenue management.
- Strong understanding of the hotel distribution landscape (OTAs, direct bookings, etc.).
- Experience with SQL or other database management tools.
Yêu cầu hồ sơ
Nichietsu System Development có trụ sở tại Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam. Nichietsu tiền thân là Công ty Progressive được thành lập tại Nhật Bản vào năm 2009. Năm 2014, Nichietsu ra mắt dịch vụ đầu tiên tại Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam. Qua nhiều năm hình thành và phát triển, Nichietsu System Development với vốn đầu tư nước ngoài đã nỗ lực tạo dựng vị thế lớn trong nhiều lĩnh vực dịch vụ liên quan đến R&D phần mềm ở nước ngoài, phát triển sản phẩm phần mềm cùng với việc cung cấp các giải pháp sản xuất phần mềm cho thị trường trong và ngoài nước.
Review Nichietsu
Lương trễ, bảo hiểm đóng thiếu, tháng có tháng không.
Dự án sắp hủy nhưng vẫn tuyển người mới vào. Sau đó 1 tháng dự án sập thì kêu nhân viên đó tìm chỗ khác làm. Cực kì vô trách nhiệm(rv)
Nói chung là ưng cái môi trường vì thoải mái, ít drama. Được cái ít OT, mà có OT thì trả đầy đủ theo luật. Ông nào đang kiếm chỗ để có đường lên thì ở đây ok.(rv)