Publicis Groupe ★ 4.0

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Quảng cáo / Đối ngoại / Truyền Thông
Đã xác minh

Việc làm Publicis Groupe

Cập nhật 31/03/2025 10:44
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Publicis Groupe Việt Nam
Senior Data Analyst
Publicis Groupe 4.0★
31 đánh giá 6 việc làm 12 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 10/03/2025
Hạn nộp hồ sơ: 18/04/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 4 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

We are seeking a highly skilled and motivated Senior Data Analyst to join our team. The Senior Data Analyst will be responsible for analyzing large datasets related to Affiliate Marketing campaigns for Unilever to extract meaningful insights, help guide strategic decisions and contribute to the overall success of the project. The ideal candidate will possess advanced analytical, statistical, and data visualization skills, combined with experience in working with business leaders to drive data-driven decisions.

If you're ready to be part of a dynamic team and make a difference in marketing analytics, apply now!


Key Responsibilities:

Data Analysis & Reporting:

  • Analyze complex datasets to identify trends, patterns, and opportunities that can inform business strategy.
  • Develop, maintain, and deliver regular reports and dashboards for stakeholders at various levels.
  • Deliver actionable insights based on data analysis to drive business improvements and decision-making.


Data Management & Integration:

  • Design, implement, and maintain data pipelines for collecting and transforming data from multiple sources. Collaborate to develop self-service data platform that enables ad-hoc access to large datasets, empowering business users to conduct their own analyses.
  • Ensure data integrity, accuracy, and consistency across different systems.
  • Proactively identify opportunities to improve data quality, efficiency and effectiveness.


Advanced Statistical Analysis:

  • Apply statistical techniques such as regression analysis, hypothesis testing, and predictive modeling to interpret data and provide forecasts.
  • Develop and test data models to predict performance trends, or other key business metrics.


Data Visualization:

  • Create visually compelling and easy-to-understand charts, graphs, and dashboards to present insights to non-technical stakeholders.
  • Use visualization tools (e.g., Tableau, Power BI, or others) to facilitate better decision-making.


Cross-Functional Collaboration:

  • Work closely with business leaders and teams (e.g. Project team, Function team…) to understand data needs and translate business questions into analytical solutions.
  • Lead data-driven projects and work cross-functionally to identify opportunities for optimization.


Mentorship & Leadership:

  • Mentor and provide guidance to junior data analysts and other team members.
  • Lead projects and initiatives to improve data analysis practices across the team.


Skills & Qualifications:

  • Bachelor’s degree
  • Fluent at English
  • 4+ years of experience in DA, preferably at Tech/Ecommerce companies, with at least 2 years in a senior or lead role
  • A curious mindset with passion for data & problem-solving. Proven experience working with large datasets and performing advanced data analysis.


· Technical Skills:

  • Strong proficiency in SQL and experience with relational databases.
  • Expertise in data visualization tools (e.g., Tableau, Power BI, or similar).
  • Experience in Python and other similar languages & tools
  • Familiarity with data warehousing concepts and tools.


· Analytical Skills:

  • Strong understanding of statistical methods and techniques.
  • Sharp critical thinking, strong analytical & numerical skills with a proven ability to translate data into actionable insights
  • Ability to interpret complex data and present findings clearly.


· Business Acumen:

  • Ability to translate technical data analysis into actionable business insights.
  • Strong communication skills, with the ability to communicate complex concepts to both technical and non-technical stakeholders.
  • Strong business acumen with a desire to understand the eCommerce industry & eager to work in a fast-paced environment.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Publicis Groupe Việt Nam
Publicis Groupe Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
E.Town Central, 11 Đoàn Văn Bơ Phường 13, Quận 4, thành phố Hồ Chí Minh

Publicis là một tập đoàn truyền thông Pháp do Marcel Bleustein-Blanchet thành lập vào năm 1926. Đây là một trong những tập đoàn Agency lâu đời và lớn nhất thế giới, tính theo doanh thu. Tập đoàn sở hữu một nhóm các Agency đầy đủ dịch vụ Marketing như: truyền thông trực tuyến tương tác và di động, TV, tạp chí và báo chí, rạp chiếu phim, đài phát thanh,...


Review Publicis Groupe

4.0
31 review

Review Highlights

Cập nhật 06/02/2025

Ưu điểm

  • Lương khá ổn so với thị trường hiện tại (126 reviews)
  • Nhiều phụ cấp (178 reviews)
  • Đồng nghiệp vui vẻ, thân thiện (209 reviews)
  • Tập đoàn agency quảng cáo đa quốc gia (216 reviews)
  • Môi trường đa quốc gia và năng động (205 reviews)

Nhược điểm

  • Onboarding không rõ ràng (222 reviews)
  • Vị trí intern cũng yêu cầu hơi cao và cạnh tranh rất nhiều (265 reviews)
  • Tuyển dụng nhưng ứng tuyển không phản hồi (276 reviews)
  • Hầu hết thời gian đều làm thêm giờ và không được trả lương (199 reviews)
  • Lương thưởng, cơ sở vật chất và phúc lợi thấp (216 reviews)
  • Khối lượng công việc nhiều (231 reviews)

23/11/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Bài test nguyên ngày nhưng đối xử thì… chẳng được bao nhiêu

06/05/2023
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Môi trường Tech Agency phù hợp cho trải nghiệm quản lý dự án, khó phát triển kỹ năng chuyên sâu phần mềm

23/04/2025
Data Analyst tại Hồ Chí Minh

CSVC hiện đại, quyền lợi nhiều

Bạn làm việc tại Publicis Groupe? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Publicis Groupe

Publicis Groupe

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo