Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Job Responsibilities
We are seeking a highly motivated and data-driven Senior Digital Marketing Specialist to join our dynamic team. In this role, you will be a key player in driving user growth for our games in Vietnam. You will work closely with the team to craft and execute effective marketing campaigns that drive significant player growth, foster brand awareness, and engage our existing community.
Responsibilities
- Develop and execute marketing campaigns that encompass various marketing channels, including user acquisition, brand awareness, community events, and offline events.
- Prepare the marketing budget and define the marketing mix based on CPI and install volume targets.
- Execute performance marketing and user acquisition plans at different stages of a game's lifecycle (soft launch, hard launch, and sustain).
- Maintain the marketing roadmap for a portfolio of games.
- Manage and optimize digital advertising campaigns across multiple channels, including search, social media, programmatic, and mobile advertising.
- Analyze and report on the effectiveness of marketing campaigns and provide recommendations for optimization.
- Oversee the creation of marketing assets, including copy, banners, trailers, playable ads, and interactive landing pages.
- Perform competitor marketing execution analysis to strengthen in-house initiatives.
- Measure and report on cohorted campaign performance (CPI, CPM, CPC, conversion rates, ROAS).
- Scale up social media reach, engagement, and conversion to drive measurable results. Manage day-to-day social media activities and plan engaging content calendars.
- Collaborate with cross-functional teams (e.g., product, creative) to ensure alignment and effective execution of marketing strategies.
- Collaborate with external partners, vendors and agencies to ensure seamless execution of marketing campaigns.
- Bachelor’s degree in marketing, Advertising, or a related field.
- 5 years of experience in gaming industry.
- In-depth knowledge of mobile marketing channels and their impact on performance metrics.
- Proficiency in digital advertising platforms such as Meta, Google, TikTok, Twitter, and third-party ad networks.
- Experience with performance marketing metrics and optimization.
- Strong analytical skills and ability to leverage data to drive decision-making.
- Ability to thrive in a fast-paced and dynamic environment.
- Passion for gaming and a deep understanding of the mobile gaming industry
Are you game?
Phần cứng từng đoạt giải thưởng của Razer bao gồm các thiết bị ngoại vi chơi game hiệu suất cao và máy tính xách tay chơi game Blade. Bộ phần mềm của Razer, bao gồm Razer Chroma RGB, Razer Synapse và nhiều phần mềm khác, tự hào có hơn 200 triệu người dùng, cung cấp tùy chỉnh, hiệu ứng ánh sáng và tối ưu hóa. Razer cũng cung cấp dịch vụ thanh toán cho game thủ, thanh thiếu niên, thế hệ thiên niên kỷ và thế hệ Z, thông qua Razer Gold, một trong những dịch vụ thanh toán trò chơi lớn nhất thế giới cho hơn 50.000 trò chơi và Razer Silver, chương trình phần thưởng đi kèm.
Razer cam kết hướng tới một tương lai bền vững và đang chịu trách nhiệm thông qua phong trào #GoGreenWithRazer - lộ trình 10 năm nhằm mục đích giảm thiểu tác động đến môi trường thông qua các sáng kiến khác nhau của mình. Được thành lập vào năm 2005, Razer có trụ sở chính kép tại Irvine, California và Singapore, với trụ sở khu vực tại Hamburg và Thượng Hải và 19 văn phòng trên toàn thế giới.
Những nghề phổ biến tại Razer Inc.
Bạn làm việc tại Razer Inc.? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn