- For well established FMCG company in Vietnam
- Opportunity to lead a dynamic and collaborative team, that is continuing to grow
Our client is an FMCG company committed to delivering long-term growth and adhering to high standards of corporate responsibility.
Job Description
- Architect user experience and manage the workflow of TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook, with a focus on driving growth;
- Have the experience to work and manage MCN (stands for Multi-Channel Network), acts as an intermediary between content creators and brands or advertisers, to follow up and drive the growth of KPIs with other functions;
- Work with KOLs/ KOCs/ Creators to build and develop the Key Plans, evaluate the plan/ strategy to adjust as directions of BODs;
- Lead the teams including planning, livestream, talent hubs,… to work and ensure the operation and KPIs as assigned;
- Recommend and execute compelling promotions, sales campaigns, and offerings to drive customer acquisition and engagement;
- Identify business needs, develop project requirements and other documentation as required; focus on TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook bases;
- Lead development of internal processes for content management, product development and continuous improvement;
- Serve as a thought leader, identifying new revenue opportunities through research, business unit feedback, and sales performance analysis;
- Research industry trends, seeking opportunities to bridge gaps in business objectives, pushing the business forward to exceed financial targets;
- Demonstrated strong business judgment and decision-making skills; ability to identify, prioritize, and articulate highest impact initiatives;
- Generate and implement new sales and marketing initiatives to increase eCommerce sales and profitability;
- Manage the user experience of the website including site navigation, content development, checkout funnel, and promotional campaigns;
- Identify new areas of eCommerce opportunity beyond current organizational thinking, for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook;
- Build and direct a cohesive team of internal and external personnel to effectively develop eCommerce solutions, for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook;
- Proven leadership of large eCommerce projects across all functions;
- Extensive knowledge of e-commerce technology and sophisticated analytics;
- Partner with key cross-functional teams to ensure all relevant organizational goals and implications are factored into eCommerce projects;
- Plan, manage, and optimize ad spend across TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook, with a focus on driving growth;
- Set KPIs, develop growth strategies, and align campaigns with commercial objectives to drive sales and optimize ROI;
- Lead TikTok ad campaigns, including livestream ads, shopping videos, and video content, ensuring leadership in the category;
- Run other kinds of Ads & Media for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook as key strategies of Ecommerce which can drive the performance of channels as KPIs assigned, with creativeness and focused plan across functions;
- Analyze and report on campaign performance; provide data-driven recommendations for optimizing ad spend and improving conversion rates;
- Collaborate with the marketing team to ensure ad strategies are integrated with broader marketing goals;
- Stay updated on e-commerce trends and social commerce best practices to keep campaigns fresh and competitive;
- Stay and develop the CRM programs for TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook as strategy;
- Other tasks assigned by CEO and Deputy CEO to drive the key strategy across all functions.
- 3-5 years of experience (min) in digital media and ad campaign management, particularly in the FMCG or F&B sectors;
- Proven expertise in TikTok, Shopee, Lazada, and Facebook ads, with a focus on performance marketing;
- Strong analytical skills for tracking performance metrics such as CTR, ROAS, and conversion rates;
- Experience working in a fast-paced environment and collaborating with multiple teams;
- Excellent communication and teamwork skills, with the ability to take initiative in strategic decision-making.
- Competitive package
Quote job ref: JN-102024-6573403
Tập Đoàn SGS là tổ chức hàng đầu thế giới trong lĩnh vực Giám định, thử nghiệm, thẩm tra và chứng nhận. SGS là biểu tượng toàn cầu cho chất lượng và sự chính trực với hơn 75.000 nhân viên bao gồm các nhà khoa học, kỹ sư, bác sĩ, nhà hóa học, chuyên viên đánh giá và giám định viên. SGS hoạt động qua mạng lưới gồm trên 1500 văn phòng và phòng thí nghiệm trên toàn thế giới. Tại Việt Nam, SGS đã cung cấp các dịch vụ chất lượng, uy tín, độc lập mang tính quốc tế từ năm 1989. Các dịch vụ hỗ trợ cho các doanh nghiệp Việt Nam tiếp cận và khẳng định danh tiếng trên thị trường quốc tế. Vào tháng 9 năm 1997, SGS Việt Nam trở thành Công ty giám định Độc lập Quốc tế đầu tiên được cấp giấy phép thành lập công ty 100% vốn nước ngoài ở Việt Nam. Hiện nay, SGS có hơn 600 nhân viên chuyên nghiệp và năng động làm việc tại các văn phòng trên toàn lãnh thổ Việt Nam, cung cấp những kỹ năng tinh thông ở mức độ cao trong lĩnh vực Giám định, Chứng nhận, Thử nghiệm bằng việc sử dụng những trang thiết bị thí nghiệm tinh vi nhất sẵn có ở Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- BHXH theo quy định hiện hành, BH sức khỏe tự nguyện
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập từ năm 2007
Mission
- Trong quá trình phát triển, chúng tôi đã không ngừng nỗ lực cải thiện và nâng cao chất lượng dịch vụ nhằm tối đa hóa lợi ích của khách hàng. Cùng với đó, chất lượng đội ngũ nhân viên, chuyên viên luôn là nguồn tài sản quý giá nhất mà chúng tôi rất trân trọng
Review SGS
Chế độ phúc lợi tốt, áp lực công việc cao
Chế độ phúc lợi công ty tốt, áp lực công việc cao