Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- To work with financial accounting team to collect, analyze, schedule payments to provide an accurate cash outflow forecast for a reasonable minimum cash requirement to ensure sufficient cash to cater business needs at the Group level.
- To work with various functions of the organization to update/consolidate the liabilities of the company (accounts payable/accrual/commitment and non-commitment) to ensure accurate cash requirements are regularly reported.
- To ensure the completion of weekly and monthly cash management report timely and accurately.
- To maintain banking infrastructure opening/closing bank accounts, implementation of electronic banking, bank signatories.
- To report the balance of debt on monthly basis.
- To be responsible for working capital limit renewal.
- To ensure weekly and monthly bank reconciliation is properly carried out at Corporate Office.
- Be the day-to-day point of contact for banks and financial institutions.
- Preparation of periodic and customized cash management reports.
- Actual cash-flow: reviewing the actual spending at the corporate level under different categories.
- Assist the Finance Director in preparing investment instructions to facilitate rebalancing, investment transactions and liquidity management for the business.
- Initiate and coordinate movements of cash between Cage and Operating account on a need basis.
- Co-ordinate with banks on internet banking management.
- Maintenance of bank accounts and other related information.
- Monitoring and maintenance of inter-company loans and lending covenants.
- Other duties as directed.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Finance/Business Administration/Commerce.
- ACCA, CPA, VACPA/VN CA certificate is a plus.
- 3 years in finance and accounting/auditing.
- Strong background in accounting, familiar with VAS and IFRS.
- Audit experiences, hospitality or construction experience preferred.
- Strong computer literacy.
- Good command of English, both verbal and written.
- Managing deadlines (from routine to project based).
- Teamwork spirit; and
- Ability to lead the team.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Thành lập từ năm 1955, YCH Group là một tập đoàn dẫn đầu trong việc cung cấp dịch vụ quản lý chuỗi cung ứng trọn gói và là đối tác về logistics cho một số công ty lớn trong lĩnh vực kỹ thuật cao/ điện tử, hóa chất/ chăm sóc sức khỏe và công nghiệp hàng tiêu dùng trên thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội, BH Y tế,
- BH thất nghiệp theo luật định.
- Bảo hiểm sức khỏe 24/7;
- Bảo hiểm tai nạn 24/24;
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1955, YCH Group là đối tác chuỗi cung ứng tích hợp đầu cuối hàng đầu cho một số MNC lớn nhất thế giới và các công ty tăng trưởng đầy tham vọng, bao gồm Dell, Motorola, Samsung, LG, Exxon Mobil, Unilever, LVMH và Royal FrieslandCampina
Mission
Tập trung vào việc nâng cao năng suất và tính bền vững cho khách hàng, bộ giải pháp độc quyền đã giành giải thưởng của YCH là những giải pháp tốt nhất trong các cụm ngành từ tiêu dùng và điện tử đến hóa chất và chăm sóc sức khỏe. Là người ủng hộ mạnh mẽ sự đổi mới, YCH được công nhận với cách tiếp cận 7PLTM trong việc tích hợp liền mạch chiến lược chuỗi cung ứng với quá trình thực thi.
Review YCH-Protrade
Người tốt, không có nhiều tiến bộ.
Văn phòng nhỏ, nhịp độ nhanh, quy trình hợp lý. Ban quản lý cần cung cấp đào tạo.
YCH - Đồng nghiệp vui vẻ, nhưng sếp quản lý quá chặt chẽ, lương thấp.