Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
This position is to drive the development and success of products throughout their lifecycle, ensuring that they meet customer needs and align with the overall products strategy and Enterprise outcomes. This position serves as the key liaison between cross-functional teams, including Customer engagement team, Market Access, Key account, Finance, Supply chain, Regulatory.. to build 90 day cycle outcomes, KPIs and activation plan that provide value to customers and achieve business objectives.
PM/SPM is also responsible for driving strategic execution with a strong focus on outcomes, aligned to the vision of a product. They have a deep product and strategic knowledge, embody DSO and VACC behaviors, and lead the team by fostering a strong sense of unity and prioritizing collective success over individual performance.
YOUR ROLE & RESPONSIBILITIES:
- Product Strategy: Develop and implement a clear product vision and strategy that aligns with the Enterprise outcomes, Product outcomes and Market opportunities to enhance market presence and drive financial performance within the organization.
- Cross-Functional Collaboration: Collaborate effectively with Customer engagement team, Market Access, Key account, Finance, Supply chain, Regulatory…to ensure effective product communication, product activation plan, short-term and long term outcomes, retrospective to align with business goals
- Market Research and Analysis: Acquire, update and analyze relevant information about the market and business environment: market sizes, market segmentation, competitors, customers and other relevant market intelligence and develop in-depth analysis on market and competitors, evaluate trend and positioning of the assigned products in order to formulate the right marketing strategies
- Product Positioning: Analyzes market trends, customer insights, and competitive landscape to identify opportunities for product development and positioning, articulate the product's unique value proposition and positioning in the market to differentiate it from competitors.
- Activation Development: Plan and execute marketing campaigns that promote the brand, including advertising, social media, public relations, and events.
- Performance Metrics: Monitors and evaluates product performance, utilizing data-driven insights to refine KPIs and optimize brand visibility for future improvements.
- Customer Centric Focus: Understand and advocate for customer needs by conducting market research, gathering TLs/ KOLs feedback, and analyzing industry trends to inform product decisions. Maintain relationship with strategic business partners, KOLs, as well as managing external agencies Market Research, Creative, Events, Digital, Social media…
- Budget & Resource Management: Managing the budget for product development and marketing initiatives while ensuring optimal resource allocation.
- Communication: Ensures consistent product messaging across all channels and materials, fostering strong product equity and customer loyalty.
- Crisis Management: Develop strategies to manage and mitigate any potential negative publicity or product/brand reputation issues.
- Bachelor’s in Science/Pharmaceutical or Medical disciplines
- 5-7 years of experience in marketing preferably in ETC products in MNCs
- Having adaptable knowledge and practices to conduct portfolio planning and its evaluation of revenue-cost-profit
- Experiences of any product and life cycle management, new launch in the pharmaceutical market
- Strong leadership with effective communication and interpersonal skills so as to realize co-work and cooperation with related parties concerned
- Agile, innovation, go digital mindset
- English fluent
Division:
Pharmaceuticals
Location: HCMC
Functional Area: Product Management Position Grade: VS 1.2
Employment Type: Full Time Work Time: 9:00am - 6:00pm
Contact Us
Address Telephone E-Mail
200127 Internal *8080 [email protected]
Shanghai External 400 012 2021
https://www.linkedin.com/company/bayer/Công ty TNHH Bayer Việt Nam thuộc Tập đoàn Bayer (Đức) được thành lập năm 2003 trên cơ sở hợp nhất Bayer Agritech Saigon và Aventis CropScience Việt Nam. Với lịch sử thành lập và phát triển 22 năm tại Việt Nam, Công ty TNHH Bayer Việt Nam hiện đang hoạt động với hai nhà máy hiện đại ở tỉnh Đồng Nai và Bình Dương, cùng hai văn phòng tại Hà Nội và thành phố Hồ Chí Minh nhằm hỗ trợ các hoạt động kinh doanh chung của toàn công ty. Thương hiệu Bayer trong các lĩnh vực khoa học cây trồng (Bayer CropScience), chăm sóc sức khỏe cá nhân (Bayer HealthCare), khoa học vật liệu (Bayer MaterialScience) ngày càng được người tiêu dùng Việt Nam tin tưởng và đánh giá cao về chất lượng. Doanh số hàng năm của công ty không ngừng tăng trưởng. Bayer hướng đến mục tiêu phát triển nhanh chóng tại Việt Nam trong các lĩnh vực vực chuyên môn của tập đoàn với chiến lược “Nhanh hơn, Xa hơn và Bền vững hơn” để đạt được mức doanh thu 300 triệu euro vào năm 2015.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 1994
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
Review Bayer Crop Science Vietnam
Review Highlights
Cập nhật 08/07/2025
Ưu điểm
- Môi trường làm việc tốt, lãnh đạo tận tâm (193 reviews)
- Chính sách bình đẳng (147 reviews)
- Đồng nghiệp hỗ trợ tốt (166 reviews)
- Dự án bền vững, gắn liền với nông nghiệp và y tế (151 reviews)
Nhược điểm
- Di chuyển chậm nên nhiều quy trình cần phê duyệt (188 reviews)
- Nội bộ thay đổi, áp lực tăng (127 reviews)
- Lương thưởng không bằng mặt bằng thị trường (161 reviews)
- Khó khăn thăng tiến (253 reviews)
- Một số vị trí thiếu đổi mới (203 reviews)
Môi trường tốt; khả năng lãnh đạo tốt; đối xử bình đẳng với nhân viên; lợi ích tốt và tập trung vào con người
Môi trường làm việc tốt
Bayer Animal Health - Trợ lý kinh doanh
Những nghề phổ biến tại Bayer Crop Science Vietnam
Bạn làm việc tại Bayer Crop Science Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn