Các phòng ban đang tuyển dụng tại ALCHEMY

Hành chính
Marketing/ Truyền thông
Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán
Dịch vụ khách hàng
Du lịch, khách sạn
Nghiên cứu và Khoa học
Lao động có tay nghề và sản xuất

Việc làm ALCHEMY

Cập nhật 10/02/2025 00:13
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA
Assistant Brand Manager
ALCHEMY
39 việc làm 5 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 3 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

RESPONSIBILITIES


• In conjunction with Alchemy senior management and the Brand Owner, develop and execute plans and initiatives in line with brand strategy. Acting as a lead of Category, having a chance to explore the holistic view of market and direct competitors, and provide the appropriate monthly report of Category & Competitor Tracking

• Manage & develop the Brand Programs, Events, and Digital plan, as well as budget and claims of the entire group business.

• Manage and take responsibility for your marketing resources including direct reports, the internal shared services team, agencies, and other associated functions.

• Work directly with the Brand Owner and Alchemy management to deliver reporting, strategy and financial outcomes as planned.

• Source and manage marketing and PR agencies or hire talent where appropriate.

• Find and engage cost efficiencies to maximize use of resources.

• Collaborate with Alchemy’s senior management, sales, and finance teams to ensure a cohesive and supportive work environment.


As we exist in an ATL dark market with already well-defined brand strategies by our Brand Owners the role is very much execution and customer marketing focused. 

• Plan and analyze events, launches, and other marketing activity and ensure due process for reporting on performance.

• With your team develop look and feel of brands in both the on and off premise environments and execute the implementation of merchandising (through production agencies)

• Develops relationships with marketing and communication agencies and media to assist in developing opportunities.

• Analyze consumer, trade channel and category trends to identify future sources of growth for your portfolio.

• Develop pricing & pack strategies, improve margin mix, trade spending plans and distribution goals to develop actionable KPI’s.

• Conduct analysis and periodical reviews of the brand, competitive, category, customer, and consumer trends to enhance the brand’s equity and marketplace performance.

• Support channel marketing and sales in category management and sales presentations including significant time in field.

• Work with key internal stakeholders (sales, finance, regional managers) and our brand owner to assist in executing brand strategy and undertaking reviews.

KPI’s

• Brand plan/activities- ensure delivery and execution of the plan for all key brands (50%)

• Channel related activations/ Marketing Trade Programs (30%)

• Reporting and management (20%)


PERSONAL SPECS


• BA/BS degree in Business Administration/ Marketing.

• Fluent in English.

• Minimum 3 - 4 years of marketing experience with international FMCG (Dark Market experience is a plus)

• Strong verbal communication skills for articulating ideas to colleagues and clients.

• Knowledge of wines & spirits, insights of FMCG/drinks/F&B industry is advantageous.

• Ability to work independently and flexibly, Excellent teamwork skills.

• Organizational skills with ability to deliver a high volume of quality work.

• Creative skills for contributing new and innovative ideas.

• Ability to work well under pressure and meet deadlines.


Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Alchemy Asia là công ty phân phối rượu mạnh cao cấp độc lập hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á với danh mục thương hiệu độc quyền trên một số thị trường Đông Nam Á dành cho các công ty rượu mạnh quốc tế mang tính biểu tượng bao gồm The Edrington Group (The Macallan, The Famous Grouse), Bacardi Limited (Grey Goose, Bacardi , Bombay Sapphire) Remy Cointreau International, Gruppo Campari và Proximo (Jose Cuervo, Kraken) cùng những người khác. Chúng tôi cũng giới thiệu loại rượu Four Pillars Gin nổi tiếng thế giới của Úc trong danh mục đầu tư của mình, một thương hiệu từng đoạt nhiều giải thưởng với các biến thể như Rare Dry, Christmas Edition, Bloody Shiraz và Negroni Gins.

Chính sách bảo hiểm

  •  Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
  • Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
  • Được hưởng bảo hiểm xã hội.

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Party
  • Bóng đá
  • Cầu lông
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA được thành lập năm 2013

Mission

CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA đang cố gắng và không ngừng nỗ lực mỗi ngày để trở thành nhà cung cấp dịch vụ thương mại điện tử hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á. Để thực hiện được điều này, CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA cung cấp đến các doanh nghiệp những giải pháp giúp cho việc kinh doanh trở nên dễ dàng và hiệu quả hơn, góp phần giúp các doanh nghiệp phát triển bền vững trong thời đại 4.0.

Những nghề phổ biến tại ALCHEMY

Bạn làm việc tại ALCHEMY? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo ALCHEMY

ALCHEMY

Click để đánh giá