About Unilever
With 3.4 billion people in over 190 countries using our products every day, Unilever is a business that makes a real impact on the world. Work on brands that are loved and improve the lives of our consumers and the communities around us. We are driven by our purpose: to make sustainable living commonplace, and it is our belief that doing business the right way drives superior performance. At the heart of what we do is our people – we believe that when our people work with purpose, we will create a better business and a better world.
At Unilever, your career will be a unique journey, grounded in our inclusive, collaborative, and flexible working environment. We don’t believe in the ‘one size fits all’ approach and instead we will equip you with the tools you need to shape your own future.
Job Context & Purpose
Modern Trade is a strategic team within PC Business Unit in Unilever. We ensure that Customer plans fit with channel/customer and shoppers’ needs in order to maximize benefit for the Business Unit and our Customers.
PC Key Account Assistant Manager develops and executes joint business plan with Health & Beauty (H&B) customers. He/she is responsible for the achievement of turn over target, the Unilever market share, the P&L of the PC business and the engagement of Unilever cross-functions with such customer groups.
Main Responsibilities
Customer Strategy and Business Plan
- Manage the customer P&L for the customer and by categories, counterparts, and budget planning
- Develop relationship with customers
- Develops the customer strategic business plan for his/her respective customer. Work out a joint customer business plan for his/her respective customer. Lead and execute Joint Business Planning according to the Global standards together with the customer.
- Develop, implement and execute a Cell Approach plan in close collaboration with the customer, CSP and BU
- Works in close collaboration with the CSP Managers for the category input, and with customer marketing for the customer/channel plan
- Develop in-store communication activation for channel/customer initiatives
- Generate insights for the assigned customer/channels (store layout, traffic)
- In charge of in-store extra visibility/highlight display, not execution
- Develop and guides implementation of customer events
- Provide clear objectives and deliverables for the field team, under responsibility of Field Operation Team
- Implement Customer audit
- Closes the deal with the Customer by negotiating the trade terms, trade funding, and counterparts according to the UL strategy on his/her customer
- Manages overall levels of Customer Investments for his customers
- Monitors Customer Performance by tracking customer contribution and market share for major categories
- Acts as active ambassador of Unilever at the customer and of the customer at Unilever
- Participates actively to the account managers meetings, looking at the best solution for the business even if not in line for his/her customer
To Succeed In This Role, It Will Require
- 4+ years of experience in Sales
- Two to three roles in Customer Marketing/Trade Category Management and Account Management / Field Sales (when wanting to pursuit a Customer Development career)
- Customer Facing experience combined with Brand Building experience is ideal
Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...
Review Unilever VietNam
Đồng nghiệp vui vẻ và thân thiện, nhiều cơ hội và thử thách
Công ty có nhiều tiềm năng để học hỏi và phát triển, có nhiều dự án khác nhau
Phạm vi trả tiền của Unilever cho sản phẩm mới hơn(GL)