Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
This role is in charge of managing customs clearance service for customers of the Ha noi Branch Office. It also efficiently manages/assigns customs teams to work with customs officers, shipping lines and customers for its effective operation.
2. Specific Accountabilities
- Providing consulting service about the customs clearance process, the regulations and the import-export commodities policy, import-export duties…
- Updating the new circulars and policies of import-export, duties and taxes issued by the government then consulting to customers.
- Co-operating with other departments (Sales dept, accounting dept...) for working effectively
- Making reports (daily weekly and monthly reports) to Branch Manager
- Making detailed payments of each customer after cross-checking with customer service staff
- Making payments to customs officers
- Upload confirmed data on systems
- Managing/training/evaluate KPI on customs staff
Yêu Cầu Công Việc
- University degree, majoring in Foreign Trade, Business Administration or relevant fields
- 5-10 years of experience working for middle-sized or big forwarding companies in the same position is preferable.
4. Required Skills
- Being honest, active, disciplined, team works spirit and punctuality
- Good communication skills in English and Vietnamese both in speaking and writing
- Be reliable, and highly responsible at work
- Good at planning/organizing and team management
- Ability to work independently, under pressure, and overtime to meet deadlines
- Good computer skills (Word, Excel, Outlook etc.)
Eusu Logistics, có văn phòng điều hành toàn cầu tại 39 thành phố của 21 quốc gia trên thế giới, cung cấp cho khách hàng quý giá của chúng tôi dịch vụ phân phối phức hợp đáp ứng các nhu cầu hậu cần khác nhau của Chủ hàng trong kinh doanh hậu cần hợp đồng như giao nhận hàng hóa, lưu kho, vận tải đường bộ, LCL và gom hàng của người mua . Với khoảng 1.000 chuyên gia hậu cần trên khắp thế giới, Eusu Logistics đặt mục tiêu trở thành nhà cung cấp dịch vụ SCM toàn cầu đáng tin cậy nhất với trách nhiệm cùng phát triển cùng với các khách hàng quý giá của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1969
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành