Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Các phòng ban đang tuyển dụng tại MAGNA CO.,LTD
Việc làm MAGNA CO.,LTD
Cập nhật 10/08/2025 17:02
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Senior Brand Manager
MAGNA CO.,LTD
33 việc làm
1 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Quản lý
Ngày đăng tuyển:
28/09/2023
Hạn nộp hồ sơ:
12/10/2023
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
Trên 5 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Summary:
- Responsible for managing the respective brands by providing the right products and services that meet with the market requirements, and lead the team to achieve KPI targets (Net Sales, Margin %, Inventory, Growth %, Shipment Flow)
Roles and Responsibilities:
- Developing and execute M-Plan/OTB budget inline with company business target, including plan the product buying every season with merchandising team, review the plan with Merchandise Planner to get the management’s approval, placing orders, and do periodic forecasting & updates
- Managing Category assortment with each Category-in-charge, Manage/Review Price & Margin structure, Distribution plan
- Maintain and Manage business relationship with Principal. Communicating, coordinating & collaborating in scope of Brand & Product performance, from buying/order selection to delivering and marketing/selling in the country on regular basis to meet expectations and mutual targets
- Do analysis on sales, markdown, sell through %, market trends, competitive landscape, economic condition, competitor, and customer insight.
- Daily/weekly manage and monitor Sales Performance, Stock, Allocation Plan, Inventory Level, and Incoming Goods and take action needed.
- M-Plan and Markdown review with the team to control future buying, margin, and ensure of sales achievement (monthly)
- Evaluating/monitoring implementation of existing plans according to current state of business, and adapting/adjusting/re-forecast in-season or future planning as needed in order to achieve optimum result
- Reviewing & providing reports and analysis for both internal and external (principal)in order to ensure that we have the right product and the right price for the consumer – pricing activities, OTB, yearly marketing plan, M-planning
- Managing, overseeing, and motivating team so the team can perform their best in achieving Business objectives and Team's KPIs, and that they have good personal/professional developments
- Working closely with other related department (marketing, visual merchandising, operation) for better coordination & arrangements.
- Managing Wholesale business/ E-commerce as necessary (wherever brand applicable)
Financial :
- Net Sales
- Margin %
- Growth % LFL & Total
- Inventory Level & Incoming Goods
- Regularity of Shipment Flow
- EBITDA
- Right products are available for customers in the right value, right location, and right time
Non Financial :
- Good communication and relationships with Principals of the assigned brands
- Good teamwork within the team under my supervision, to be aligned with direction from the company.
- Information are processed and shared accurately by and among the Team, in the proper template/format as provided/developed by each related departement
- Weekly/Monthly and any Internal/External Reports are used properly, submitted correctly and in a timely manner
- Brand awareness is maintained/developed according to Brand/Company direction
- Stores offline/online are displaying/selling products according to Brand guidance
Yêu Cầu Công Việc
- Currently working as a brand manager for a fashion & sport retailer.
- Knowledge base of marketing techniques
- An solid understanding of merchandising planning and practices
- Evidence of using strong management processes, e.g. planning and organizing, problem solving, decision making and clear results focus.
- Strong English communication skills, both verbal and written.
- High levels of interpersonal skills
- Well organized, but flexible to changing priorities.
- Plenty of pace, energy and stamina.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo
MAGNA CO.,LTD
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Phòng 14-02, Tầng 14, Tòa nhà Xổ Số Kiến Thiết Thành phố Hồ Chí Minh, 77 Trần Nhân Tôn, Phường 09, Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam.
MAP ACTIVE có hơn 850 cửa hàng thể thao & trẻ em trên toàn quốc bao gồm Planet Sports, Sports Station, Kidz Station, Golf House, Planet Sports, Planet Kids và Planet Sports dành cho phụ nữ. Hiện được liệt kê trong số 60 nhà bán lẻ đồ thể thao hàng đầu toàn cầu và số 1 ở Đông Nam Á, MAP ACTIVE có kế hoạch phát triển lên hơn 1000 cửa hàng vào năm 2018 với sứ mệnh mang lại một cơ thể và tinh thần khỏe mạnh cho tất cả người dân In
Những nghề phổ biến tại MAGNA CO.,LTD
Bạn làm việc tại MAGNA CO.,LTD? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
MAGNA CO.,LTD
Click để đánh giá