Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Responsible for company performance in defined territories for assigned brands and meeting/ exceeding sales targets, through achieving Sales Excellence KPIs. Executing tailored HCPs Plans by applying Patient Focused Interactions standards to improve the long-term relationship with target customer groups.
YOUR ROLE & RESPONSIBILITY
- Responsible to achieve territory sales, growth, and market share targets for assigned brands Arranging 1:1 scientific meeting as well as presenting to HCPs groups
- Self-develop with latest clinical data, brand strategy and tactics, competitive landscape, and standard tools
- Plan, orchestrate and execute customer multi-channel engagements in defined territories aligned to national MCCP and district strategy
- Execute multichannel customer interactions, tailoring information based on HCPs needs and priorities and via HCPs channel preference to build trustful & long-term customer relationship by applying patient focused global standards (PFI)
- Monitor and communicate competition activity to upper level to reflect market dynamics and potential counteracts.
- Continuously enrich the customer understanding by capturing in the SF CRM system and take advantage of the technology and valuable data and insights
- Digital savvy: Utilize the advantages of digital solutions to ensure a holistic customer experience and satisfaction through data driven decisions
- Leverages cross-functional collaboration to maximize customer experience
- Contribute to design, update and implement tailored action plans for key customers in close collaboration with other involved functions (e.g. KAM, Brand Manager, MSL etc.)
- Tracks performance through customer and business related KPIs
- Provide input and communicates the customer feedback to brand team for promotional campaigns Must follow local Compliance code, local laws and policies
- University degree or comparable education in medicine, pharmaceuticals or similar
- Minimum 2 – 3 years of pharmaceutical sales experience with a demonstrated performance track recording pharmaceutical sales specifically in women’s health
- Strong interpersonal, communication and team skills IT literacy (basic knowledge and skills to utilize computers/tablets and related technology efficiently)
- Excellent command (both oral and written) of local native language. Strong digital mindset, capabilities, and confidence towards omnichannel usage
- Strong ability to think economically and action accordingly
- Willingness and ability to adapt quickly to changes
- Very good relationship (networking) skills and the ability to organize yourself
- High independence and intrinsic motivation
- Willingness to work in a team
Division: Pharmaceuticals Location: Vietnam : Ho Chi Minh City : Ho Chi Minh City || Vietnam : Hoan Kiem and Ba Dinh : Hanoi || Vietnam : Southeast : Binh Duong || Vietnam : Đồng Nai : Bien Hoa City (Amata)
Functional Area: Marketing Position Grade: E12
Employment Type: Regular Work Time: Please define
Contact Us
Address Telephone E-Mail
https://www.linkedin.com/company/bayer/Công ty TNHH Bayer Việt Nam thuộc Tập đoàn Bayer (Đức) được thành lập năm 2003 trên cơ sở hợp nhất Bayer Agritech Saigon và Aventis CropScience Việt Nam. Với lịch sử thành lập và phát triển 22 năm tại Việt Nam, Công ty TNHH Bayer Việt Nam hiện đang hoạt động với hai nhà máy hiện đại ở tỉnh Đồng Nai và Bình Dương, cùng hai văn phòng tại Hà Nội và thành phố Hồ Chí Minh nhằm hỗ trợ các hoạt động kinh doanh chung của toàn công ty. Thương hiệu Bayer trong các lĩnh vực khoa học cây trồng (Bayer CropScience), chăm sóc sức khỏe cá nhân (Bayer HealthCare), khoa học vật liệu (Bayer MaterialScience) ngày càng được người tiêu dùng Việt Nam tin tưởng và đánh giá cao về chất lượng. Doanh số hàng năm của công ty không ngừng tăng trưởng. Bayer hướng đến mục tiêu phát triển nhanh chóng tại Việt Nam trong các lĩnh vực vực chuyên môn của tập đoàn với chiến lược “Nhanh hơn, Xa hơn và Bền vững hơn” để đạt được mức doanh thu 300 triệu euro vào năm 2015.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 1994
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
Review Bayer Crop Science Vietnam
Review Highlights
Cập nhật 08/07/2025
Ưu điểm
- Môi trường làm việc tốt, lãnh đạo tận tâm (193 reviews)
- Chính sách bình đẳng (147 reviews)
- Đồng nghiệp hỗ trợ tốt (166 reviews)
- Dự án bền vững, gắn liền với nông nghiệp và y tế (151 reviews)
Nhược điểm
- Di chuyển chậm nên nhiều quy trình cần phê duyệt (188 reviews)
- Nội bộ thay đổi, áp lực tăng (127 reviews)
- Lương thưởng không bằng mặt bằng thị trường (161 reviews)
- Khó khăn thăng tiến (253 reviews)
- Một số vị trí thiếu đổi mới (203 reviews)
Môi trường tốt; khả năng lãnh đạo tốt; đối xử bình đẳng với nhân viên; lợi ích tốt và tập trung vào con người
Môi trường làm việc tốt
Bayer Animal Health - Trợ lý kinh doanh
Những nghề phổ biến tại Bayer Crop Science Vietnam
Bạn làm việc tại Bayer Crop Science Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn