Mô tả công việc
- Territory Management: support to optimize sales force resource, structure, deployment & territory design in line with market potential
- Target Allocation: develop and provide target allocation tool to Field Force at all levels under guidance of Sales Director and SFE Manager
- Sales Incentive Calculation:
+ support SFE Manager in planning, communicating and executing and analyzing of the incentive and reward for Field Force
+ calculate sales incentive for all Field Force levels periodically
- Field Force Productivity: Work with Field Force to identify opportunities/gaps/misalignment in territory management, Field Force deployment, customer segmentation and targeting to continuously improve Field Force productivity
- Field Force Dashboards:
+ work with Field Force and System team to ensure precise Field Force structure and sales tracking in systems for correct incentive calculation
+ collaborate with system team to develop and maximize new sales automation system to enhance Field Force productivity
+ support Field Force to leverage available system and data to have insights for timely and corrective actions
Sales Data Analysis:
+ prepare and provide data analysis for executive levels at S&OP, monthly sales meeting, and other analysis as requested
- Act as custodian of processes and policies within scope of function responsibility
- Coordinate with other functions to achieve alignment and ensure effective execution and operation
Yêu cầu công việc
+ At least 2 to 3-year relevant experience role/ business analyst in pharma/ FMCG/ nutrition/ consulting industry
+ Experience in SFE (pharma/nutrition/FMCG/ consulting)
+ Bachelor's degree in Business/science qualifications or equivalent
• Thinking and acting logically
• Has knowledge of SFE concepts
• Be good at problem solving and decision making
• Good communication, being familiar with presentation, facilitation
• Integrity and honesty
• Quick learner and positive thinking
• Good at English communication
• Be good at MS Office
• Good in Excel and analytical skills
Quyền lợi được hưởng
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công ty Cổ phần Logistics Hàng Không là đơn vị tiên phong về cung cấp các dịch vụ phục vụ hàng hóa hàng không, dịch vụ kho vận và các dịch vụ logistics khác tại Việt Nam, được thành lập năm 2007 bởi ba cổ đông sáng lập là Tổng công ty Hàng không Việt Nam (Vietnam Airlines), Công ty TNHH MTV Đầu tư và Thương mại Quốc tế (Interserco) và Công ty CP Dịch vụ Hàng hóa Nội Bài (NCTS).
Với tầm nhìn “Trở thành doanh nghiệp tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực cung cấp các dịch vụ logistics hàng không theo tiêu chuẩn quốc tế”, ALS không ngừng nghiên cứu, đầu tư, phát triển hệ thống ga hàng hóa hàng không tại sân bay, ga hàng hóa hàng không kéo dài, hệ thống kho bãi và đào tạo, phát triển đội ngũ nhân sự có đủ năng lực, tận tâm nhằm nâng cao hiệu quả của chuỗi dịch vụ ALS cung cấp, mang tới những giá trị gia tăng và tiện ích tối ưu cho khách hàng.
Hiện nay, ALS đã và đang đầu tư, xây dựng và vận hành hệ thống ga hàng hóa hàng không, ga (kho) hàng hóa hàng không kéo dài và hệ thống kho bãi tại: Cảng HK Quốc tế Nội Bài, KCN Yên Phong (Bắc Ninh), KCN VSIP Bắc Ninh, KCN Yên Bình 1 (Thái Nguyên), ICD Mỹ Đình và gần Sân bay Gia Lâm (Hà Nội).