Mô tả công việc
• Review credit agreement and other related documents;
• Check condition precedents;
• Control credit related maturity;
• Validate and monitor credit facilities & outstanding balance;
• Control Guarantee & Collateral;
• Monitor delinquency/ credit limit excess;
• Monitor approval condition/ instructions
• Safe-keep credit contractual documents and related items;
• Manage & control credit related reports (Credit Cost, RWA, Credit Portfolio...);
• Prepare relevant reports to SBV, H.O, management and related parties
• Prepare Macroeconomic reports;
• Advise other stakeholders in credit transactions & deal structures;
• Analyze regulatory texts and establish internal credit-related rules;
• Other credit related administration functions and other tasks as assigned by Team Head/Department Head.
Yêu cầu công việc
• Good English command is a MUST.
• At least 5 years experienced in credit administration in Banking.
• Have proficient understanding of terms and conditions in credit agreement
• Have proficient understanding of company structure, legal documents, local regulations related to credit extension and collateral handling.
• Have risk management and compliance mindset.
• Good sense of team-work and responsibility.
• Be careful, detailed, accurate, numeric.
• Ability to work under high pressure.
Dear Applicants,
Thanks for your applying at Mizuho Bank, Ltd. - HCMC Branch
For more understand about your backgrounds, skills & experiences, please send your resume in English.
Note: Only qualified candidates are invited for interview.
Quyền lợi được hưởng
Attractive compensation package.
Đào tạo
Multinational working environment.
Công ty Cổ phần Logistics Hàng Không là đơn vị tiên phong về cung cấp các dịch vụ phục vụ hàng hóa hàng không, dịch vụ kho vận và các dịch vụ logistics khác tại Việt Nam, được thành lập năm 2007 bởi ba cổ đông sáng lập là Tổng công ty Hàng không Việt Nam (Vietnam Airlines), Công ty TNHH MTV Đầu tư và Thương mại Quốc tế (Interserco) và Công ty CP Dịch vụ Hàng hóa Nội Bài (NCTS).
Với tầm nhìn “Trở thành doanh nghiệp tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực cung cấp các dịch vụ logistics hàng không theo tiêu chuẩn quốc tế”, ALS không ngừng nghiên cứu, đầu tư, phát triển hệ thống ga hàng hóa hàng không tại sân bay, ga hàng hóa hàng không kéo dài, hệ thống kho bãi và đào tạo, phát triển đội ngũ nhân sự có đủ năng lực, tận tâm nhằm nâng cao hiệu quả của chuỗi dịch vụ ALS cung cấp, mang tới những giá trị gia tăng và tiện ích tối ưu cho khách hàng.
Hiện nay, ALS đã và đang đầu tư, xây dựng và vận hành hệ thống ga hàng hóa hàng không, ga (kho) hàng hóa hàng không kéo dài và hệ thống kho bãi tại: Cảng HK Quốc tế Nội Bài, KCN Yên Phong (Bắc Ninh), KCN VSIP Bắc Ninh, KCN Yên Bình 1 (Thái Nguyên), ICD Mỹ Đình và gần Sân bay Gia Lâm (Hà Nội).