Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Sourcing strategy:
- Assess categories/countries’ SWOT and establish the long-term sourcing’s strategy.
- Establish new product sourcing policies & terms (What to source, how to source, where to source).
- Establish a new vendor/factory on-boarding policy; Maintain and develop existing vendor/factory.
Develop vendor/factory network:
- Build the supplier’s raw database with full information (contact, profiles,…).
- Develop supplier evaluation & supplier ranking method.
- Build & maintain supplier relationships & long-term partnerships.
- Evaluate supplier’s performance to decide the product’s allocation frame.
Sourcing process:
- Understand the needs of internal team, then propose the right suppliers/factory.
- In collaboration with BD, Technical, QA/QC, and supported departments to break-down or/and calculate the cost and complete price’s negotiation & the contract.
- Follow the development phase with internal team until PO’s kick-off.
Execution phase (Merchandising phase):
- In collaboration with supply chain to follow-up the supplier’s performance to ensure delivery on-time & good quality.
- Support supply chain & sales team for any issue during the product life cycle before and after sales.
Other tasks assigned by line manager/BOD.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor‘s degree in business, economics or related field.
- Have at least 2-3 years working in global sourcing / merchandising, supply chain >> Experience in global furniture trading industry is a must
- Fluency in English.
- Analytical & Strategic approach, good know-how in costing, logistics, custom, geopolitical is a plus
- Microsoft skill (especially excel).
- Good communication & negotiation. Ability to coordinate & collaborate with different internal/external team.
- Ability to work under pressure, manage timelines & high demanding level.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Logistics Hàng Không là đơn vị tiên phong về cung cấp các dịch vụ phục vụ hàng hóa hàng không, dịch vụ kho vận và các dịch vụ logistics khác tại Việt Nam, được thành lập năm 2007 bởi ba cổ đông sáng lập là Tổng công ty Hàng không Việt Nam (Vietnam Airlines), Công ty TNHH MTV Đầu tư và Thương mại Quốc tế (Interserco) và Công ty CP Dịch vụ Hàng hóa Nội Bài (NCTS).
Với tầm nhìn “Trở thành doanh nghiệp tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực cung cấp các dịch vụ logistics hàng không theo tiêu chuẩn quốc tế”, ALS không ngừng nghiên cứu, đầu tư, phát triển hệ thống ga hàng hóa hàng không tại sân bay, ga hàng hóa hàng không kéo dài, hệ thống kho bãi và đào tạo, phát triển đội ngũ nhân sự có đủ năng lực, tận tâm nhằm nâng cao hiệu quả của chuỗi dịch vụ ALS cung cấp, mang tới những giá trị gia tăng và tiện ích tối ưu cho khách hàng.
Hiện nay, ALS đã và đang đầu tư, xây dựng và vận hành hệ thống ga hàng hóa hàng không, ga (kho) hàng hóa hàng không kéo dài và hệ thống kho bãi tại: Cảng HK Quốc tế Nội Bài, KCN Yên Phong (Bắc Ninh), KCN VSIP Bắc Ninh, KCN Yên Bình 1 (Thái Nguyên), ICD Mỹ Đình và gần Sân bay Gia Lâm (Hà Nội).