Việc làm Cổ phần Tập đoàn HALO

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty CP Tập đoàn HALO
Accounting Assistant Manager - AR
Cổ phần Tập đoàn HALO
2 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm/Trưởng phòng
Ngày đăng tuyển: 09/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 09/09/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 3 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Tòa nhà Mapletree, 1060 Nguyễn Văn Linh, Tân Phong, Quận 7, Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

I. Job Purpose:

Manage Account Receivable (AR) team:

  • Ensure the collections of all kinds of receivables effectively. Lead account receivable team to meet the company’s KPIs and issue the VAT invoices properly.

II. Job Accountabilities:

1. AR process:

  • Lead account receivable team to monitor closely receivable and debt collection in time from suppliers (work with suppliers for collection of income for examples: incentives, supports, promotion, ATM fee, branding fee...).
  • Understand clearly & control the tracking system of all the trading terms of all suppliers, follow up with Merchandising (or any relevant department) on any changes of trading terms/ all kind of supports.
  • Follow & align with Merchandising Dept. (or related Departments) on payment terms data of purchasing contract to control invoice checking and posting invoices in the systems correctly and timely within the report deadline, to control all related promotion and support schemes from all suppliers.
  • Validate and control Vendors’ master data. Track and control all kind of Account Receivable Reporting on financial system.
  • In charge to review and submit reports relating to monthly incomes, sales, overdue debts or ad-hoc reports to line managers or above as request.
  • Establish performance indicators related to receivables for debt collection performance validation/ability. Proactive to propose and recommend effective and feasible debt collection methods.
  • Maximize automation in data processing and reporting together with minimizing manual calculations while ensuring compliance with accounting principles, standards and applicable tax regulation.

2. Output VAT tax report:

  • Summary and supervise issuing VAT invoices for sales record entries / trading & service income entries in the financial system correctly and on timely basis. Responsible for monthly total VAT output report of sales and incomes to the related tax accounting function.
  • Understanding and keep tax tracking on online portal, in charges of all kinds of company’s invoices adjustments, cancellation and replacements and any other related of company’s invoicing.

3.Other tasks:

  • Train & coach to the team members about new regulations, departmental & company policies. Allocate works to team and monitor/validate their performances. Guide and share experience to colleagues.
  • Review and improve process/ system to increase performance and reduce workload for team.
  • Work with internal partners to resolve all the issues relating to internal/ external, authorities in related matters.
  • Prepare Company’s policies / standard procedures relating to Account Receivable and provide action plans of controlling point for mistake prevention / detection to ensure proper procedure implementing.
  • Store the documents according to company regulations.
  • Other tasks appointed by line manager or above.

Yêu cầu công việc

  • University Degree in Accounting major.
  • Minimum 3 years relevant working experience in the same position.
  • Good sense in controlling and business acumen. Strong experience and knowledge in tax & other local regulations and strong leadership skill.
  • Computer literate with knowledge of Microsoft Office, spreadsheets, and accounting systems/software.
  • Excellent interpersonal skills, resourceful with positive working attitude, able to work independently and possess a high level of responsibility and commitment.
  • Spoken and written English skills as a plus.

Quyền lợi được hưởng

  • Competitive salary
  • 13th salary
  • Insurance: Social Insurance + Premium health insurance for employees
  • Annual leave: up to 15 days/year
  • Yearly health check, performance evaluation to revise salary
  • Employee engagement activities
Khu vực
Báo cáo
Công ty CP Tập đoàn HALO
Cổ phần Tập đoàn HALO Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
01 Sương Nguyệt Ánh, P. Bến Thành, Quận 1, TP.HCM

Thành lập từ năm 2009, HALO GROUP ra đời với mong muốn mang đến thị trường vật liệu xây dựng Việt Nam các dòng sản phẩm hoàn thiện nội thất chất lượng cao với giá thành hợp lý. Hiện tại, HALO GROUP bao gồm 5 công ty thành viên với phạm vi kinh doanh phong phú ở nhiều lĩnh vực, năng lực tài chính vững mạnh cùng đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp, chuyên môn cao.

HALO GROUP hiện nay bao gồm 5 công ty thành viên:

- Công ty TNHH HALO GROUP (Tp.HCM)

- Công ty TNHH Trang trí Nội thất & Xây dựng HALOCONS (Tp.HCM)

- Công ty Cổ phần Đầu tư HALO HOLDINGS (Tp. HCM)

- Công ty TNHH MARKET PRO (Tp.HCM - Nhập khẩu và phân phối hàng kim khí điện máy, hàng tiêu dùng)

- Công ty Cổ phần Đầu tư HALO (Kiên Giang)

Phương châm “Tinh tế và Sang trọng”

- Đội ngũ lãnh đạo và nhân viên năng động đầy nhiệt huyết.

- HALO GROUP là niềm tin của các chủ đầu tư, nhà thầu, kiến trúc sư, tư vấn thiết kế, các đại lý và người tiêu dùng.

- Sản phẩm đa dạng, đẳng cấp, chất lượng vượt trội.

- Giá thành hợp lý.

Những nghề phổ biến tại Cổ phần Tập đoàn HALO

Bạn làm việc tại Cổ phần Tập đoàn HALO? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Cổ phần Tập đoàn HALO

Cổ phần Tập đoàn HALO

Click để đánh giá