To develop and implement marketing & communications strategy, plan and activities to achieve company business target.
Job Duties/Responsibilities:
- To build and execute annual marketing plan & brand identity and positioning.
- To identify and analyze market intelligence, market trends, import/export data, financial data and statistical information, transport projects, customer and competitor behavior and generate reports using databased analytics tools to improve business performance.
- To execute marketing and launching new products/products/techniques/technologies by effective marketing communication programs.
- To organize conferences, seminars, workshops, and company/product exhibitions.
- To contribute to writing copy for marketing material such as brochures, leaflets, posters, flyers and manage their production.
- To write and distribute press releases.
- To lead and coordinate with IT & Technical department to develop/update ADCo website and viral marketing channels, including photo shoots and videos.
- To develop Customer Relationship Management program to improve sales performance and customer loyalty as well as customer insights.
- To manage marketing budget to ensure the healthy growth of the sales to achieve the set target.
- To work closely with other related departments for effective operation.
- To do other tasks assigned by the Deputy Country Director.
Qualifications:
- Minimum University degree of marketing or economics. Master's degree is preferred.
- At least 8 years in marketing, of which 3 years in industrial or technical marketing with B2B.
- Strong marketing communications skills.
- Brand building & brand management.
- Business intelligence & Marketing mix.
- ATL (Above-The-Line) and BTL (Below-The-Line) advertising strategies.
- Market research skills & Numerical skills.
- Analytical, Creative & Logical thinking skills.
- Strong leadership and management skills.
- Planning and organizational skills.
- Good interpersonal, communication & presentation skills, both oral and written.
- Excellent English skills.
- High level of competence with Microsoft Office suite (in particular, advanced Microsoft Excel, PowerPoint & Power BI skills).
- Positive attitudes & behaviors. Passionate & motivated.
- Proactive and hard working under high pressure.
- Self-learning skills, frequent traveling throughout the country.
- Good health.
- No part-time work, private business, or study.
Công ty TNHH Cung ứng Nhựa đường (ADCo) là một công ty tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực nhập khẩu, sản xuất và cung ứng các sản phẩm nhựa đường chất lượng cao với các giải pháp sáng tạo cho các nhà thầu, chủ đầu tư và các cơ quan quản lý. Công ty TNHH Cung ứng Nhựa đường (ADCo) được thành lập tại Việt Nam năm 1993, là thành viên trực thuộc Tập đoàn TIPCO (Thái Lan), một Tập đoàn dẫn đầu khu vực Châu Á – Thái Bình Dương trong lĩnh vực sản xuất và cung ứng các sản phẩm nhựa đường. Với hơn 28 năm kinh nghiệm trong việc phát triển cơ sở hạ tầng giao thông cùng mạng lưới phân phối rộng khắp cả nước, ADCo đã trở thành đơn vị dẫn đầu về kỹ thuật và công nghệ trong lĩnh vực này tại Việt Nam.