Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Crocs is seeking a dynamic and experienced Director of Product Execution to lead our sourcing operations across Vietnam and Indonesia. This role oversees a team of five and is responsible for ensuring manufacturing excellence, cost efficiency, and operational effectiveness across our partner factories, which produced a combined total of 80 million pairs in 2024.
The Director will play a critical role in driving product development, optimizing costs, and fostering strong cross-functional collaboration with global teams.
What You'll Do
- Manufacturing Excellence: Ensure all factories in Vietnam and Indonesia meet Crocs’ standards for quality, efficiency, and compliance, aligned with global best practices.
- Product Development: Oversee the execution of four seasonal product development cycles annually, working closely with factory partners and Crocs’ Product Design teams in the U.S.
- Cost Efficiency & Optimization: Accountable for meeting cost targets for all new product developments. Identify and implement cost-saving opportunities across the production and development process.
- Factory Management: Lead audits of Tier 1 and Tier 2 suppliers, identify new sourcing opportunities, and ensure continuous improvement across the supply base in both countries.
- Cross-Functional Collaboration: Partner with internal teams including Quality, Costing, Planning, Logistics, Materials, and Sustainability to deliver seamless execution and shared success.
- Leadership & Collaboration: Proven experience leading teams and solving complex problems through cross-functional collaboration.
- Industry Expertise: Minimum 10 years of experience in footwear development and production, with a deep understanding of sourcing and manufacturing processes.
- Lean & Continuous Improvement: Strong knowledge of Lean principles with a track record of identifying and implementing process optimizations and waste reduction initiatives.
- Sustainability Mindset: Demonstrated sensitivity to sustainability issues and ability to align environmental goals with operational efficiency.
- Communication & Language Skills: Excellent English communication skills (written and verbal). Proficiency in Vietnamese and/or Indonesian and Chinese is a plus.
- Data-Driven Decision Making: Advanced skills in Excel and Power BI. Ability to build dashboards and use data to drive strategic decisions.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability, or any other protected classification.
At Crocs, Inc. we believe in the power of a blend of in-person and virtual collaboration to drive creativity and strengthen relationships. Your participation in this flexible schedule plays a key role in building a connected and successful team. In-office requirements vary by our work personas: Resident (5 days), Collaborator (4 days), Connector (2-3 days), Explorer (fully remote). This role has been aligned to the Collaborator persona.
Job Category: Corporate
Thương hiệu Crocs™ đại diện cho sự đổi mới, thú vị và thoải mái cho những người muốn có đôi giày phù hợp với tính cách và lối sống của họ, cũng như với đôi chân của họ. Hiện nay với nhiều kiểu dáng hơn và ở nhiều nơi hơn cho nhiều dịp hơn bao giờ hết, Crocs™ đang tiến một bước dài trong việc mang đến sự thoải mái trực quan cho đôi chân ở mọi nơi. Sứ mệnh Mang đến sự thoải mái sâu sắc, thú vị và đổi mới cho đôi chân của thế giới. Di sản thương hiệu Vào năm thành lập, 2002, Crocs™ đã giới thiệu một đôi giày cải tiến được làm từ vật liệu mang tính cách mạng có tên là Croslite™. Công nghệ Croslite™ có những đặc điểm độc đáo cho phép nó hoạt động trên cả đất liền và dưới nước, những đặc điểm mới đối với ngành công nghiệp giày dép. Công ty được đặt tên là Crocs™ theo bản chất lưỡng cư, thích nghi với nhiều môi trường của loài Cá sấu. Tạo đà với một đôi giày không giống bất kỳ đôi giày nào khác, Crocs™ cung cấp cho người tiêu dùng những đôi giày cải tiến, thú vị và thoải mái có thể mang trong nhiều dịp khác nhau. Thương hiệu Crocs™ bắt đầu xây dựng một trải nghiệm thể chất và cảm xúc dễ chịu với cuộc sống riêng của nó. Crocs™ đã nhanh chóng phát triển vượt qua ranh giới văn hóa và hiện đang dẫn đầu phong trào tiêu dùng toàn cầu với hơn 100 triệu đôi giày được bán ra cho đến nay. Thuộc tính thương hiệu Sáng tạo Điều gì tạo nên sự khác biệt giữa Crocs™ và những đôi giày thông thường? Tư duy cấp tiến, đổi mới hàng đầu trong ngành, nghiên cứu tỉ mỉ hướng đến sức khỏe và không bao giờ quên đối tượng cuối cùng mà chúng ta phải trả lời: Bàn chân. Vui vẻ Cho dù là bằng màu sắc, thiết kế thông minh hay cách chúng tôi truyền tải thông điệp của mình, Crocs™ luôn nỗ lực mang đến nụ cười để tạo ra trải nghiệm cảm xúc dễ chịu. Sự thoải mái Điểm mạnh của chúng tôi, sự thoải mái sâu sắc là tất cả về trải nghiệm thể chất dễ chịu. Những cải tiến như thiết kế công thái học tiên tiến, công nghệ siêu nhẹ và đế giày massage đảm bảo bạn thoải mái từ đầu đến chân và ngược lại.
Những nghề phổ biến tại Crocs Vietnam
Bạn làm việc tại Crocs Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn