Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
* Content Strategy:
- Develop and execute a comprehensive content strategy aligned with the overall marketing and business goals of CISS.
- Analyze communication trends to choose suitable themes/content for communication in each stage and specific campaigns.
- Measure the effectiveness of communication of the implemented content. Monitor and report Content effectiveness to direct management.
- Collaborate with team members and cross-functional teams to understand business objectives and create content plans to support those objectives.
* Content Creation:
- Develop (write, create) content for articles/videos/images on the website, blog, forums, social media applications, etc., related to the school or target customers.
- Create content using language and images that convey brand messages, building customer brand awareness.
- Ensure all content is well-researched, accurate, appropriate, and tailored to the target audience.
- Write and edit content with a focus on clarity, consistency, and alignment with the organization’s voice.
* Collaboration:
- Work closely with the marketing, design, and product teams to ensure the content released is aligned with CISS’s image and design standards.
* Leadership and Mentorship:
- Provide guidance and mentorship to junior members of the team.
- Stay updated with current industry trends and best practices, and share knowledge with the team.
- Tasks are assigned by the line manager.
EXPECTED DIMENSION
- Monitor user interactions daily on the school's digital channels.
- Produce 7-10 posts per week on Facebook, 2-3 posts per week on Instagram, 1 video per week on YouTube, four news posts per week, and one blog post on the website.
- Track and develop interactions on CIS's social media pages: Facebook, Instagram, YouTube, and LinkedIn.
- Generate trendsetting, standout content compared to the general landscape of international schools.
- Understand the target audience's psychology and create compatible content to attract them, turning them into potential customers.
- Support in ensuring the Enrollment department's Key Performance Indicators (KPIs).
Yêu Cầu Công Việc
- Have at least 2-3 years of experience in communications, especially in positions related to content development and creativity.
- Experience working in schools, particularly in the international school sector.
- Exceptional writing and editing skills, with attention to details.
- Proficiency in using content management systems and social media platforms.
- Experience with analytics tools to measure and optimize content performance.
- Knowledge of SEO, SEM, social media marketing, and other digital marketing strategies.
- Excellent project management and organizational skills.
- Creative mindset with the ability to think strategically.
- Skills in planning, organizing, and executing projects effectively.
- Proficiency in English, both written and verbal.
- Capability to conduct thorough research and gather relevant information.
Hệ thống Trường Quốc tế Canada (CISS)
- Trường Quốc tế Canada (CIS) cung cấp cho học sinh Mẫu giáo – Lớp 12 chương trình giảng dạy Ontario. Chương trình Tú tài Quốc tế IB cũng được cung cấp cho học sinh Lớp 11 và 12.
- Trường Quốc tế Song ngữ Canada (BCIS) cung cấp cả chương trình giảng dạy quốc gia Việt Nam và chương trình ESL Ontario từ lớp 1 đến lớp 12 dựa trên đánh giá STEP và hướng dẫn ESL. Bắt đầu từ năm 2021, BCIS cũng trở thành Trường Cambridge chính thức và bắt đầu cung cấp các khóa học IGCSE.
- Trường Mầm non Canada-Việt Nam (CVK) nhận trẻ từ 2 – 5 tuổi.
- Trường Quốc tế Canada – Lào Cai (CIS – Lào Cai) sẽ là trường thành viên thứ 5 của CISS (Hệ thống trường Quốc tế Canada – CISS) và tọa lạc tại ngã tư 19/5 (đường B9) – Đường B10, Phường Bình Minh, Thành phố Lào Cai.
- CIS - Lào Cai được công nhận là Trường Quốc tế được Chứng nhận Alberta đầu tiên tại Việt Nam được chấp thuận cung cấp Chương trình giảng dạy của Alberta. CIS - Lào Cai cũng là trường quốc tế đầu tiên ở khu vực Tây Bắc Việt Nam. Tương tự như các trường quốc tế khác trong hệ thống trường học của chúng ta, CIS-Lào Cai tuân thủ triết lý hoạt động vì một nền giáo dục tiến bộ, nhân văn, giàu bản sắc dân tộc. Sứ mệnh của trường không chỉ tập trung vào thành tích học tập mà còn nhằm mục đích hỗ trợ học sinh phát triển tính cách, kỹ năng và sự nhiệt tình tích cực để thành công trong cuộc sống hiện tại và tương lai.
Review Hệ thống Trường Quốc tế Canada (CISS)
Có nhiều thời rảnh trong tuần, nhưng lương thấp, không có sự phát triển chuyên môn, nhiều giấy tờ và thủ tục còn rườm rà, tốn nhiều thời gian (gl)