Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
We are seeking a Data Analytics with expertise in analyzing and optimizing first-party data within customer relationship management (CRM) and partner relationship management (PRM) systems. The ideal candidate will play a key role in leveraging first-party data to drive strategic decision-making, enhance customer and partner engagement, and support business growth.
If you're ready to be part of a dynamic team and make a difference in marketing analytics, apply now!
Responsibilities:
- Analyze first-party data from CRM and PRM systems to identify trends, patterns, and insights.
- Optimize the performance of CRM and PRM systems to ensure data accuracy and effectiveness.
- Create reports, dashboards, and data visualizations to track key performance metrics and communicate insights to stakeholders.
- Analyze marketing campaign performance via GA or GA4 to provide insightful understanding of consumer behavior, engagement with brand campaigns, and suggest optimizations for future campaign planning.
- Understand campaign planning and user experience across digital touchpoints to develop tagging and tracking strategies, enabling effective performance measurement.
- Build dashboards to monitor campaign performance and provide data-driven recommendations.
- Understand data analytics and analyze campaign performance across media channels, considering the unique nature of each channel.
- Run data pipelines to ensure seamless data flow for dashboard building and reporting
- Stay updated on industry best practices and emerging trends in data analytics and CRM/PRM technology.
Requirements:
- Bachelor's degree in Data Science, Statistics, Computer Science, or a related field.
- Proven experience in analyzing first-party data within CRM and PRM systems.
- Strong proficiency in data analytics tools and techniques, with expertise in data visualization.
- Excellent communication and collaboration skills to work effectively with diverse teams.
- Ability to translate data insights into actionable strategies to support business goals.
- Prior experience in a data analytics role is preferred.
Publicis là một tập đoàn truyền thông Pháp do Marcel Bleustein-Blanchet thành lập vào năm 1926. Đây là một trong những tập đoàn Agency lâu đời và lớn nhất thế giới, tính theo doanh thu. Tập đoàn sở hữu một nhóm các Agency đầy đủ dịch vụ Marketing như: truyền thông trực tuyến tương tác và di động, TV, tạp chí và báo chí, rạp chiếu phim, đài phát thanh,...
Review Publicis Groupe
Review Highlights
Cập nhật 06/02/2025
Ưu điểm
- Lương khá ổn so với thị trường hiện tại (126 reviews)
- Nhiều phụ cấp (178 reviews)
- Đồng nghiệp vui vẻ, thân thiện (209 reviews)
- Tập đoàn agency quảng cáo đa quốc gia (216 reviews)
- Môi trường đa quốc gia và năng động (205 reviews)
Nhược điểm
- Onboarding không rõ ràng (222 reviews)
- Vị trí intern cũng yêu cầu hơi cao và cạnh tranh rất nhiều (265 reviews)
- Tuyển dụng nhưng ứng tuyển không phản hồi (276 reviews)
- Hầu hết thời gian đều làm thêm giờ và không được trả lương (199 reviews)
- Lương thưởng, cơ sở vật chất và phúc lợi thấp (216 reviews)
- Khối lượng công việc nhiều (231 reviews)
Bài test nguyên ngày nhưng đối xử thì… chẳng được bao nhiêu
Môi trường Tech Agency phù hợp cho trải nghiệm quản lý dự án, khó phát triển kỹ năng chuyên sâu phần mềm
CSVC hiện đại, quyền lợi nhiều