Roedl & Partner Vietnam

Hồ Chí Minh
25 - 100 nhân viên
Luật / Pháp lý
Đã xác minh

Việc làm Roedl & Partner Vietnam

Cập nhật 22/08/2025 08:55
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Roedl & Partner Vietnam
Legal Administrative Assistant
Roedl & Partner Vietnam
9 việc làm 8 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/08/2025
Hạn nộp hồ sơ: 20/09/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Rödl & Partner is one of the leading German professional service firms specialized in Accounting/Auditing, Tax and Legal Advice. We are present with 116 own offices in around 50 countries, covering all major business centers in Europe, Asia and America.
Since 1994, Rödl & Partner has built a branch network across the Asia-Pacific region, including offices and cooperation partners in China, India, Japan, Indonesia, Malaysia, Singapore, South Korea, Thailand and Vietnam.
In Vietnam, Rödl & Partner operates through its offices in Ho Chi Minh City and Hanoi City. As the first German Law firm in Vietnam, our offices serves our clients with legal advice on investment related issues including corporate and tax law as well as accounting services. Rödl & Partner offers its advice in German, English and Vietnamese. We are permanently extending our business as a one stop shop for our clients.
Rödl & Partner provides an attractive salary, a welcoming international work environment, and benefits that surpass those offered by other firms.
Comprehensive Employee Benefits:
• Probation: 60 days
• Work Hours: 9:00 AM - 6:00 PM
• Bonus: Tết bonus & Performance Bonus
• Paid Leave: 15 days annual + 5 days sick leave
• Additional Holidays: Extra time off on 25th & 26th Dec
• Healthcare: Annual check-up + Premium Insurance Health Care for employee and 1 dependent
• Team Building: Company outing trips
• Other Benefits: As per Company policy
About the Role
We are looking for a highly organized and detail-oriented Legal Administrative Assistant to join our Legal Team. The successful candidate will provide comprehensive administrative and coordination support to ensure the smooth operation of legal activities including invoicing, notarization, documentation handling, and internal systems management.
Key Responsibilities
1. Legal Administrative Support
• Coordinate calendars, meetings, and deadlines for the Legal Team
• Draft, format, and edit legal correspondence, internal memos, official documents
• Organize and maintain legal files (physical and digital) in a secure and accessible manner
• Support document translation, formatting for contracts and preparing, formatting legal papers and templates
2. Legal Invoicing, Notarization & Translation Coordination
• Prepare and coordinate documents for notarization and legalization
• Liaise with notary offices and external providers
• Track and follow up on notarized/legalized documents to ensure timely processing
• Coordinate with the Legal and Accounting teams to issue accurate client invoices
• Handle document translation requests related to legal matters
3. CaseMan System Support (Timekeeping & Billing)
• Ensure accurate and timely time recording in the CaseMan system by legal team members
• Generate reports to support billing and KPI tracking
• Coordinate with Accounting for billing accuracy based on CaseMan data
• Monitor time recording consistency and send reminders when necessary
4. Other Duties
• Perform other administrative tasks as assigned• Minimum 2 years of experience as a Legal Secretary or Legal Assistant, preferably in an international law firm
• Good understanding of legal documentation and coordination processes
• Proficient in Microsoft Office and document formatting tools
• Familiarity with legal billing systems is a plus
• Strong attention to detail, confidentiality, and organizational skills
• Professional working proficiency in English (spoken and written)
* Only shortlisted candidates will be contacted.Thưởng
13th-Month Salary and Variable Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Private health insurance
Nghỉ phép có lương
15 days of paid annual leave, 5 days of paid sick leave, and additional paid holidays on December 25th & 26th (Christmas).
Xem thêm
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Roedl & Partner Vietnam
Roedl & Partner Vietnam Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
SỐ 2BIS-4-6 ĐƯỜNG LÊ THÁNH TÔN, PHƯỜNG BẾN NGHÉ, QUẬN 1, THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH, VIỆT NAM

Roedl & Partner là 1 trong những công ty dịch vụ chuyên nghiệp hàng đầu của Đức chuyên về kế toán/kiểm toán, thuế và tư vấn pháp lý. Chúng tôi duy trì 106 văn phòng tại 48 quốc gia, bao gồm tất cả các trung tâm kinh doanh lớn ở Châu Âu, Châu Á và Châu Phi và Mỹ. Từ năm 1994, Roedl & Partner đã xây dựng được một mạng lưới chi nhánh trên toàn khu vực Châu Á - Thái Bình Dương, bao gồm văn phòng và các đối tác hợp tác ở Trung Quốc, Ấn Độ, Nhật Bản, Indonesia, Malaysia, Singapore, Hàn Quốc, Thái Lan, Philipines và tại Việt Nam từ năm 2007.

Chính sách bảo hiểm

  • Các chính sách về bảo hiểm xã hôi, BHYT,....
  • Bảo hiểm cao cấp

Các hoạt động ngoại khóa

  • Hoạt động giải trí
  • Dã ngoại và du lịch cùng Công ty
  • Team building

Lịch sử thành lập

  • Thành lập năm 2007

Mission

  • Tại Việt Nam, Roedl & Partner hoạt động thông qua văn phòng tại Tp.HCM. Là công ty Luật và Kế Toán 100% vốn từ Châu Âu tại Việt Nam, văn phòng TPHCM của chúng tôi cung cấp tất cả các dịch vụ một cửa về vấn đề pháp lý và thuế. Roedl & Partner cung cấp các dịch vụ phục vụ khách hàng bằng tiếng Đức, tiếng Anh và tiếng Việt.

Những nghề phổ biến tại Roedl & Partner Vietnam

Bạn làm việc tại Roedl & Partner Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Roedl & Partner Vietnam

Roedl & Partner Vietnam

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo