Mô tả công việc
Our company is growing rapidly, and we are now looking for experienced Sampling Coordinator to join the team of Product Live Cycle Management in our Thao Dien office in Thu Duc, Ho Chi Minh City, Vietnam.
Are you ready to become part of the VT family?
We offer:
Fantastic work environment in an international team (15+ nations and counting).
Four-star rated lunch with a choice of Asian and Western dishes.
Growth-company type projects that will never have you bored.
State-of-the-art resources and tools for your job.
Attractive salary and bonus.
Top-class health insurance
You’ll start with 15 days annual leave per year and grow your leave the longer you stay with us.
KEY ROLES & RESPONSIBILITIES:
Collection Management
• Manage collection from conception and properly document history and changes throughout the development of a collection until end of life.
• Create, maintain, and own collection grids, both in visuals and in all systems.
• Create, maintain, and own all SKUs and their data in a collection, and make sure all relevant data (weights, dimensions, or any other product description) is up to date.
Coordinate maintenance of documentation on all products
• Be part of / involved in Customer facing communication to ensure understanding of the collection, customer requirements, specifications, and changes, and their documentation.
• Ensure product documentation is collected and archived in an organized way in the system, including renderings, drawings (ALL drawings), PDS, finish development, testing reports, labeling, packing specs, customer requests, collection "cheat sheets".
Costing Collaboration
• PM collaborates with the Costing department to define costing targets, create and distribute RFQs, and collect, maintain, and file factories’ quotations.
• Support Costing on completion of customer cost books.
Sampling Coordination
• Coordinate with vendors for timely completion of new samples.
• Communicate with the team in sample instructions, progress reports and completion dates.
• Track sample status daily from whitewood parts, assembly, finishing and packaging.
• Send feedback to VT team on day-to-day work in progress, concerns and updates.
• Coordinate sample photography.
• Assist production/QC team when the need arises.
• Perform other ad-hoc work assignments / instructions assigned by management.
Yêu cầu công việc
• Relevant working experience in a similar position in home furnishings / furniture industry
• Keen eye for reading and interpreting the AutoCAD drawings (no drawing skills required)
• Proficient in Microsoft tools (Excel, Word, PowerPoint)
• Language requirements: English & Vietnamese a must. Chinese an advantage
• Good communication in groups and works well in a team environment.
• Organized, self-motivated and enthusiastic individual who enjoys new challenges.
Quyền lợi được hưởng
Health Insurance
Start with 15 days annual leave per year
AGS Global Solutions được thành lập vào năm 1974 và hiện vận hành mạng lưới 146 địa điểm bao phủ 99 quốc gia trên khắp Châu Á, Châu Phi, Châu Âu và Trung Đông.
Dịch vụ AGS bao gồm Di chuyển toàn cầu, Quản lý hồ sơ & Di dời. Khách hàng của chúng tôi là các công ty đa quốc gia, tổ chức tư nhân, Đại sứ quán và tổ chức phi chính phủ (cơ quan phát triển).
AGS tại Việt Nam đang phát triển nhanh chóng tạo ra những cơ hội mới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong nước và nước ngoài
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
- Xây dựng đội ngũ (team building)
Lịch sử thành lập
- 1974: Công ty được thành lập
Mission
- Không ngừng theo dõi, duy trì kỹ năng quản lý và hệ thống kiểm soát chất lượng để nhận được sự quan tâm của bạn là một trong những mục tiêu hàng đầu của chúng tôi.