Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
- Tracking and Monitoring of incoming shipments for Contracting Party
- Coordination of the receipt, storage and release of cargos
- Checking and review of shipping documents.
- Oversee daily operations while controlling and managing inventory.
- Efficient organization of the usage of warehouse resources (e.g. employees, space, equipment) and their continuous improvement.
- Record keeping and coordination with broker for freight bill and other destination charges for settlement.
- Handling of local delivery and sales order processes
- Inventory Management
- Coordinate with the internal and external functions to smoothen the processes and share information.
- Verification of Vendor's billing and request for payment
- Posting of GR and GI via SAP System
- Preparation of weekly report on inbound list and stocks on hand status
- Preparation of monthly report of paidwarehouse expenditures
- Manage meticulously the inbound, outbound and inventory accuracy of products with large number of SKU(s) not only at the physical pieces level abut also in the stock data system.
- Record keeping for local delivery documents for future audit.
- Perform logistics back up for Contracting Party
- Cost control and P&L monitoring including facility usage, labor, equipment, and supplies, to optimize cost-effectiveness.
- Review and prepare workflows, staffing requirements, space allocations, equipment layouts, and action plans that meet company standards for productivity and quality.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor degree or higher qualification to be preferred.
- Good command in both written and spoken English and Vietnamese.
- Pro-active, think win-win solutions, good planning skill, good communication skill and negotiations skill.
- Good discipline, high sense of accountability, well-organized, collaborative and teamwork.
- Adequate computer knowledge, Proficient in MS Office.
- Able to handle multi-tasks and possess a high level of initiative and integrity.
* Benefits
- Salary: Negotiate
- 12 annual leave per year
- Compulsory insurance after probation period
- Young, dynamic working environment.
* Working at:
- Huyện Nhơn Trạch, tỉnh Đồng Nai, Việt Nam
- Thành phố Hồ Chí Minh
BDP International là nhà cung cấp dịch vụ hậu cần toàn cầu phi tài sản thuộc sở hữu tư nhân với doanh thu hàng năm vượt quá 2,3 tỷ USD. Được thành lập vào năm 1966 bởi Richard Bolte Sr. và có trụ sở tại Philadelphia, Pennsylvania, BDP đã phát triển thành một trong những nhà cung cấp dịch vụ hậu cần lớn nhất trên thế giới. BDP tuyển dụng hơn 4200 chuyên gia chuỗi cung ứng tài năng và vận hành các trung tâm hậu cần vận chuyển hàng hóa tại 270 thành phố trên khắp thế giới thông qua mạng lưới toàn cầu gồm hơn 300 văn phòng tại 135 quốc gia trên thế giới. Công ty phục vụ hơn 4.000 khách hàng trên toàn thế giới. Khách hàng bao gồm Bayer, Dow, DuPont, Heineken USA, Exxon Mobil, Honeywell, Johnson & Johnson, Revlon, Trek Bicycle, Wacker và những khách hàng khác. Trang web chính thức: www.bdpinternational,com