Các phòng ban đang tuyển dụng tại Carl Zeiss

Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán

Việc làm Carl Zeiss

Cập nhật 04/08/2025 00:16
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Carl Zeiss Vietnam
Senior Specialist, IT Technical Support
Carl Zeiss 4.0★
4 đánh giá 27 việc làm 17 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 01/08/2025
Hạn nộp hồ sơ: 01/09/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: 8 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Primary duties and responsibilities
• IT Asset Management: Responsible for IT asset life cycle processes, which involving planning, procurement, maintain accurate and up to date asset inventory, and hardware disposal.
• Employee onboarding: Ensure IT devices and services readiness on new joiner onboarding day and provide IT briefing timely.
• Employee offboarding: Ensure resignees' systems and services access is revoked timely as per offboarding playbook, and IT devices fully return by resignees in good condition.
• Provide IT technical assistance: Identify and resolve It technical issues, such as hardware, software, and network problems, physically and remotely (though phone, chat, or remote desktop tools).
• Installation and configuration: Set up and configure software, hardware (Windows laptop and Apple device), and peripherals for users.
• Hardware repair: Diagnose and repair hardware problems and coordinate repairs with vendors.
• IT Maintenance: Perform routine maintenance and updates on IT equipment and systems. Manage maintenance contracts.
• IT Documentation: Keep detailed records of technical issues, solutions, IT infrastructure and user request.
• User Training: Provide training and guidance to users on using IT resources effectively.
• IT Security: Assist in ensuring the security of IT systems and data by implementing security protocols and educating users about best practices.
• Obedience: Follow instructions from immediate superior and IT management.
• Customer support: Delivery excellent customer service by addressing user concerns and ensuring satisfaction.
• Escalation: Escalate complex and unresolved issues to higher-level support or appropriate teams.
• Teamwork: To help team members in supporting SEA countries as one team. Maintain good rapport with team members.
• Project Coordination: Point Of Contact for all IT project deployment / upgrade / enhancement activities in the country.
• Stay Updated: Self initiative to learn new IT skills; explore latest IT technology trends/developments to provide effective support and proposal.1. Education / Professional Certification
Preferable degree graduate in IT related field.
2. Experience
• From 8 to 10 years of experience, mainly experience to support for multinational company in the 1st level IT support environment.
• Experience in work independently and also work across countries.
• Experience with ITSM is an added advantage.
• Time-management skills and the ability to establish reasonable and attainable deadlines for resolution.
• Ability to prioritize and manage several milestones and projects efficiently.
• English speaking / written skill is required: Vital requirement for communication with regional / global support team.
3. Knowledge / Skills / Other characteristics
• Independent, self-motivated.
• Sense of urgency.
• Ability to communicate with all levels of employee.
• Good team player.
• Time flexibility, ability to standby for ad hoc support as and when required.
• Strong troubleshooting and critical thinking skillsThưởng
Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Chăm sóc sức khoẻ
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company
Cơ hội du lịch
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
1160 Đ. Láng, Láng Thượng, Đống Đa, Hà Nội

Với hơn 27.000 nhân viên, ZEISS là một trong những công ty hàng đầu thế giới trong ngành quang học và quang điện tử và đã đóng góp vào tiến bộ công nghệ trong 170 năm. ZEISS phát triển và phân phối quang học in thạch bản, công nghệ đo lường, kính hiển vi, công nghệ y tế, kính mắt..

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
  • Được hưởng bảo hiểm xã hội.

Các hoạt động ngoại khóa

  • Bóng đá
  • Du lịch
  • Team building
  • Party

Lịch sử thành lập

  • 01/05/2007: Văn phòng chính thức hoạt động

Mission

  • Chúng tôi phấn đấu để đạt được sự xuất sắc và cam kết tiếp tục cải tiến dịch vụ của mình cho khách hàng. ZEISS tự tin là đối tác được khách hàng lựa chọn trong khu vực.

Review Carl Zeiss

4.0
4 review

20/11/2023
Engineer service/ Kỹ sư dịch vụ kỹ thuật tại Hà Nội

Thân thiện, linh hoạt, được đào tạo từ nước ngoài

20/11/2023
Kỹ sư phần mềm (Software Engineer) tại Hà Nội

Trải nghiệm tuyệt vời

01/08/2023
Staff Engineer tại Hồ Chí Minh

Công ty tốt nhưng thiếu giao tiếp

Những nghề phổ biến tại Carl Zeiss

Bạn làm việc tại Carl Zeiss? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Carl Zeiss

Carl Zeiss

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo