Việc làm Công ty cổ phần Á Long

Cập nhật 25/05/2024 18:09
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty cổ phần Á Long
HCM - Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager
Công ty cổ phần Á Long
6 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 14/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 14/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

I. JOB BRIEF:

The Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager will be responsible for analyzing Ecommerce platforms data, identifying areas for improvement, and implementing strategies to increase conversion rates. The ideal candidate will have a strong analytical mindset, a deep understanding of SEO, user behavior, and a passion for improving website performance.

II. DETAILED JOB DESCRIPTION:

1. Results measurement

Results for this position are measured in

• Revenue in absolute value by channel

• Year on year growth by channel

• Onsite Rate: Bounce Rate, Abandon Browsing Rate, Abandon Cart Rate, Conversion Rate, Retention Rate.

• Churn rate

• Site traffic by channel

• Customer acquisition

2. Responsibilities

• Data Analysis: Delve into analytics data to identify user behavior patterns and areas of the website where users drop off or fail to complete desired actions. Use tools like Google Analytics, heatmaps, and A/B test results to gather insights.

• User Research: Understanding the target audience is crucial. Conduct user surveys, and customer feedback analysis to gain insights into user preferences, pain points, and motivations.

• A/B Testing: Run controlled experiments to determine the best performing experiences to continuously improve the website and app for Ocado customers.

• Ecommerce platforms (Website, Mobile, Application) Optimization: Based on data and test results, make recommendations and implement changes to the platform's design, content, layout, and functionality to improve user experience and increase conversions.

• Content Optimization: Focus on improving the clarity and persuasiveness of platform content, ensuring that it resonates with the target audience and encourages action.

• Conversion Funnel Analysis: Analyze the various stages of the conversion funnel to identify bottlenecks and areas that can be streamlined to increase the conversion rate.

• Multivariate Testing: In addition to A/B testing, conduct multivariate tests to assess how multiple elements interact and impact conversions.

• Continuous Monitoring: Continuously monitor platform performance, adapt to changes in user behavior, and make iterative improvements.

• Reporting and Communication: Regularly report on the results of their efforts, providing insights and recommendations to stakeholders, such as marketing teams and web developers.

• Develop a personalized experience: Using data and technology to ensure a relevant and personalized experience to ecommerce’s new and existing customers.

• Stay up-to-date with industry trends and practices.

Yêu Cầu Công Việc

• 3-5 years of relevant professional experience with proven working experience in similar role

• Experience in conversion rate optimization for e-commerce

• Excellent ability to analyze data and propose commercial objectives

• Knowledgeable of analytical tools for funnel and search measurement (Google Analytics, MixPanel, HotJar, ContentSquare, etc.)

• An understanding of e-Commerce UX, content and development projects, and intuitive knowledge of how users interact and shop in a digital environment

• Able to lead a team and drive new processes for efficiency

• Proven (content) team management experience. Able to build a team, help it perform and foster a positive team culture

• Ability to manage multiple projects and changing priorities effectively

• Fluent in Vietnamese, proficient in English

• Flexible & collaborative attitude, excited about a fast-paced start-up environment

• Ability to conceptualize ideas and create processes, tools & templates independently

• Ideally Ecommerce experience or at least strong knowledge & understanding

• Strive for impact and high performance. Hunger for success with a commitment to getting things done

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
189 Dương Bá Trạc, Quận 8, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công ty cổ phần Á Long
Công ty cổ phần Á Long Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Lô A2 CN 8 Cụm Công nghiệp Từ Liêm, Phường Phương Canh, Quận Nam Từ Liêm, Thành phố Hà Nội, Việt Nam
Công ty TNHH Á Long, nay là Công ty cổ phần Á Long được thành lập năm 2001. Theo thời gian, quy mô công ty ngày một lớn mạnh với tầm nhìn trở thành tập đoàn kinh tế đa ngành.
Chúng tôi không ngừng đổi mới nhằm đáp ứng kịp thời nhu cầu ngày một cao và đa dạng hóa của khách hàng thông qua những sản phẩm mang tính sáng tạo. Không ngừng đào tạo và tạo môi trường hấp dẫn để nhân viên có cơ hội phát triển. Trở thành chuyên gia, các nhà quản lý, lãnh đạo cấp cao. Góp phần xây dựng công ty ngày càng phát triển. Không ngừng tăng trưởng doanh thu, lợi nhuận nhằm gia tăng giá trị công ty và thặng dư tài sản của các cổ đông.

1. Đối với Khách hàng

Chúng tôi không ngừng đổi mới nhằm đáp ứng kịp thời nhu cầu ngày một cao và đa dạng hóa của khách hàng thông qua những sản phẩm mang tính sáng tạo.

2. Đối với Nhân viên

Không ngừng đào tạo và tạo môi trường hấp dẫn để nhân viên có cơ hội phát triển. Trở thành chuyên gia, các nhà quản lý, lãnh đạo cấp cao. Góp phần xây dựng công ty ngày càng phát triển.

3. Đối với Cổ đông

Không ngừng tăng trưởng doanh thu, lợi nhuận nhằm gia tăng giá trị công ty và thặng dư tài sản của các cổ đông.

Những nghề phổ biến tại Công ty cổ phần Á Long

Bạn làm việc tại Công ty cổ phần Á Long? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty cổ phần Á Long

Công ty cổ phần Á Long

Click để đánh giá