Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
* Job Purpose or Summary:
- Area Business Development (BD) Manager is responsible for managing and supporting BD Team to develop, retain & grow sales in the assigned region
** Main Responsibilities:
1. Strategic Planning and execution:
- Develop strategic business plan to ensure sales targets are meeting or exceeding year over year growth of assigned region
- Execute weekly, monthly, quarterly & annually business plan for BD team that aligned with strategy, direction of company.
2. Sales supervision & management:
- Build business management processes to closely monitor business activities
- Monitor and manage the daily sales and operation of BD team to support them achieve their target
- Delegate tasks and/ or projects to suitable subordinate
- Develop and maintain strategic relationship with existing and potential clients (B2B) as well as business partners
- Develop new business opportunities by identifying target customer groups and new markets, developing market approaches.
- Conduct sales performance forecasting and analysis, report
3. People Management & Development:
- Recruit, develop & retain talents to ensure the business development in the assigned region
- Build a capable BD team & have succession plan by leading & providing coaching/ training to develop BDM
- Coordinate with Training department to build development roadmap and training for BD team
Yêu Cầu Công Việc
1. Education:
- Bachelor’s or Master Degree in Marketing/Business or related field from a reputable University
- Strong verbal and communication skills in English
2. Experiences:
- 10+ years of experience in Sales management in FMCG Industry
- At least 5 years of experience at the similar role
- Experience in working under international or professional organization
- Preferable in Economics, Business Administration, Sales & Marketing
3. Skills:
- Strategic planning, organizing skills
- Sales management skills
- Strong personal network & relationship building
- Result oriented, sales oriented
- Customer service oriented
- People management skills
- Talent attraction and development skills
- Strong leadership and motivation skills
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 35 - 40
- Lương: Cạnh tranh
ACS được thành lập từ năm 2008, chuyên sâu trong các lĩnh vực Công nghệ thông tin và Tự động hóa. Hơn 10 năm sát cánh cùng khách hàng đã khẳng định nỗ lực của ACS, đó là: giúp các doanh nghiệp, tổ chức nâng cao hiệu quả quản lý, năng lực cạnh tranh và hiệu quả hoạt động sản xuất kinh doanh bằng những sản phầm và giải pháp công nghệ toàn diện.
Đội ngũ kỹ sư am hiểu nghiệp vụ khách hàng, chuyên sâu trong từng lĩnh vực, chia sẻ kinh nghiệm cùng phát triển là giá trị quan trọng mà ACS tích lũy trong nhiều năm. ACS cam kết duy trì mối quan hệ lâu dài, tận tụy với khách hàng. Sự thành công của khách hàng là động lực để chúng tôi phát triển và lớn mạnh.