Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm GEEK UP
Cập nhật 11/07/2025 13:21
WHO WE ARE
Founded in 2014, GEEK Up is the home of passionate Geeks, who share the same passion for building disruptive digital products that win Hearts, Minds and Markets. With expertise in all aspects of Product Development, during our 10 years journey, we have built and launched impactful digital products for enterprises and startups around the world.
WHAT ARE WE PROUD OF
GEEK Up is a strategic digital product partner of 100+ brands in Southeast Asia as TPBank, Heineken, Saint-Gobain, Waitrr, Funding Societies, Karzo, etc. Agile is our DNA. It is about how we think, how we approach problems, how we regularly retrospect our work, how we being transparent and communicate with every member in our teams. Every product and design decision from GEEK Up is based on empathy towards user experience in order to bring them the highest values.
More about us:
- GEEK Up business: https://geekup.vn/en
- GEEK Up environment: https://geekadventure.vn/
SCOPE OF WORK
Your responsibilities will focus on defining key criteria to validate product assumptions, ensuring alignment across teams, and assessing whether products meet defined completion standards at all product development stages, which including 3 Expertise Scope:
Product Operation (mainly focused):
- Ensure the product operates smoothly in three key dimensions (User-Operation-Technical) by various testing activities (test planning, estimating, test script creation, defect creation/resolution, integration testing, regression testing,...)
- Oversee end-to-end product quality to meet predefined assumptions by: Ensure that users, business logic and operational workflows are seamlessly implemented.; Validate technical integrations to ensure smooth system interactions without functional gaps ; Identify edge cases to ensure comprehensive coverage of user interactions and system constraints.
Product Definition:
- Interpret and classify various types of requirements (FR, NFR, Operations Req., User Req,...), ensuring a structured approach to product definition that goes beyond happy paths to enhance product robustness.
Product Discovery
- Engage with early-stage requirements (business goals, user pain points, and operational challenges,...), with an adaptive mindset to refine problem statements, finally, contributing to discussions that shape the discovery process.
WHAT WE ARE LOOKING FOR:
As a Product Operations Specialist, we need the candidate’s expertise in ensuring product quality, operational efficiency, and seamless integration between business, technology, and user experience.
Must have:
- 3+ years of experience in Quality Control/Business Analysis or any other related scope of work.
- Proven experience in implementing end-to-end quality assurance processes for software products, ensuring they meet design and functionality standards, prioritizing smooth user experiences and minimizing friction points
- Good understanding of business processes and workflows, with skills in structuring and detailing requirements that streamline operations.
- Good communication skill to work in cross-functionally squads to ensure product alignment and execution
Nice to have
- Adaptive mindset to navigate unclear requirements, collaborate with the squad to refine problem statements, and align on business and user needs.
INTERVIEW PROCESS:
- Application Form
- Expertise Interview (Technical & Behavioral)
- HR Interview (Culture Fit)
- Offer Negotiation
Tại GEEK Up , chúng tôi tin tưởng đội ngũ kỹ thuật tài năng của mình sẽ cung cấp những sản phẩm có tác động mạnh mẽ bằng quyền sở hữu, sự cam kết và tinh thần đồng đội của họ . Tự quản lý là cách tiếp cận chung của chúng tôi trong đội hình và tổ chức. Khi mở rộng quy mô, chúng tôi gặp phải nhiều thách thức về sản phẩm hơn từ các đối tác kinh doanh lớn. Chính các hoạt động tự quản lý sẽ tối đa hóa khả năng của các cá nhân để cùng nhau giải quyết các vấn đề phức tạp không quen thuộc.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2000. Và tự hào đã trở thành nhà cung cấp số một có thị phần lớn nhất, quy mô nhất và chất lượng sản phẩm, dịch vụ uy tín hàng đầu trong lãnh vực của mình tại Đông Dương
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
Review GEEK UP
Review Highlights
Cập nhật 05/03/2025
Ưu điểm
- Làm branding rất tốt (133 reviews)
- Đào tạo Internship rất bài bản, mentor nhiệt tình (172 reviews)
- Môi trường phẳng, tự do trình bày suy nghĩ của mình (114 reviews)
- Giờ làm việc thoải mái, chỉ cần đảm bảo được office time và comitment đối với công ty (181 reviews)
- Có nhiều activity để chia sẻ, phù hợp cho các bạn fresher, junior muốn cày học hỏi kinh nghiệm (163 reviews)
Nhược điểm
- Thực tập không lương (257 reviews)
- DEV làm quá nhiều công nghệ, ngôn ngữ (184 reviews)
- Việc tổ chức workshop (hầu hết liên quan tới kỹ năng mềm) quá dày đặc (134 reviews)
- Nhiều quy định không phù hợp, phải làm cực kỳ nhiều để đủ thời gian logwork (>= 37h/tuần) (115 reviews)
- Áp lực công việc lớn, yêu cầu hoàn thành công việc rất cao (173 reviews)
- Nhiều dự án nhỏ và internal, những dự án này thường sẽ không có senior (189 reviews)
- Việc đánh giá khá chủ quan, chủ yếu dựa vào việc bạn có chịu khó OT, giúp đỡ mọi người trong công ty (363 reviews)
Mất cảm tình với Geek Up sau khi nhận ra thực tế khác xa bề nổi
Môi trường flat, đồng nghiệp trẻ trung năng động (IT)
Môi trường tốt để bắt đầu làm Thực tập sinh/Nhân viên mới (GL)
Những nghề phổ biến tại GEEK UP
Bạn làm việc tại GEEK UP? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn