Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
Công ty Cổ phần Công nghệ OCG được thành lập năm 2016, là thành viên của NTT E-Asia trực thuộc Tập đoàn NTT – Tập đoàn cung cấp dịch vụ viễn thông và công nghệ hàng đầu tại Nhật Bản.
Chúng tôi hiện đang dẫn đầu xu hướng khi làm chủ những công nghệ tiên tiến nhất để hỗ trợ các doanh nghiệp nước ngoài đưa ra những sản phẩm đạt tiêu chuẩn cao để hợp tác với đối tác phù hợp. Các dịch vụ chính của chúng tôi bao gồm Dịch vụ Offshore; Dịch vụ gia công phần mềm BPO và Dịch vụ phát triển phần mềm dựa trên nền tảng OutSystems.
Với sứ mệnh mang đến những giải pháp CNTT đa nền tảng phục vụ cộng đồng và nâng cao chất lượng dịch vụ của xã hội Việt Nam, OCG luôn chào đón những người đồng hành tài năng, nhiệt huyết, mong muốn đóng góp những giá trị to lớn để chúng tôi không ngừng sáng tạo, tìm tòi và lên ý tưởng phát triển mới cho sản phẩm và dịch vụ công nghệ của OCG.