The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Công ty Cổ phần Công nghệ OCG được thành lập năm 2016, là thành viên của NTT E-Asia trực thuộc Tập đoàn NTT – Tập đoàn cung cấp dịch vụ viễn thông và công nghệ hàng đầu tại Nhật Bản.
Chúng tôi hiện đang dẫn đầu xu hướng khi làm chủ những công nghệ tiên tiến nhất để hỗ trợ các doanh nghiệp nước ngoài đưa ra những sản phẩm đạt tiêu chuẩn cao để hợp tác với đối tác phù hợp. Các dịch vụ chính của chúng tôi bao gồm Dịch vụ Offshore; Dịch vụ gia công phần mềm BPO và Dịch vụ phát triển phần mềm dựa trên nền tảng OutSystems.
Với sứ mệnh mang đến những giải pháp CNTT đa nền tảng phục vụ cộng đồng và nâng cao chất lượng dịch vụ của xã hội Việt Nam, OCG luôn chào đón những người đồng hành tài năng, nhiệt huyết, mong muốn đóng góp những giá trị to lớn để chúng tôi không ngừng sáng tạo, tìm tòi và lên ý tưởng phát triển mới cho sản phẩm và dịch vụ công nghệ của OCG.