Mô tả công việc
Brief summary of job profile:
The HR Admin Executive is responsible for supporting the Compensation & Benefits (C&B) team to ensure the accuracy and timeliness of daily C&B operations. This includes managing employee documentation and facilitating various HR processes related to social insurance, personal income tax (PIT), and labor contracts, while ensuring compliance with statutory requirements related to compensation and benefits.
Key Accountabilities:
· In charge of labor contract management, including preparing new contracts, renewing contracts, and preparing appendix contracts.
· Prepare documents for making claims for Social Insurance benefits (e.g., sick leave, maternity leave) and follow up on payments for employees.
· Prepare HR- related reports and metrics as required by local authorities.
· Work closely with relevant government offices such as the Tax Authority and Social Insurance Authority.
· Respond to employee inquiries and concerns relating to C&B policies and practices.
· Maintain accurate HR records and documentation.
· Collect documents and information to assist in registering Social, Health, and Unemployment insurance contributions for new employees.
· Support the preparation of documents for PIT code issuance, dependent relief registration, PIT declaration, and finalization for employees.
· Cross check, and maintain employees&039; supporting documents, ensuring compliance with Vietnamese laws and regulations.
· Record and manage employees&039; Social Insurance Books (SIB), including preparing applications for issuing SIB, controlling SIB, and recording SIB for resigned employees.
. Support other HR team members to ensure the smooth operation of the HR Department.
Yêu cầu công việc
Job Requirements:
Education/ Training Qualifications
Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field.
Work
Experience
01+ years of experience in a similar role, preferably in the food & beverage/ retail industry.
Knowledge of:
Knowledge of Vietnamese labor laws and regulations regarding PIT and social insurance is preferred.
Skills (Ability to):
Good communication skills.
Strong attention to detail, ensuring accuracy in C&B operations and data management.
Ability to work under pressure and meet deadlines, managing multiple tasks and priorities within the C&B function.
Fluent English proficiency in speaking and writing is a plus.
Proficient in MS Office Suite (Excel, Word, PowerPoint).
Ability to handle confidential information with integrity.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-18 01:45:03
Công ty Cổ phần Giáo dục & Đào tạo Victoria được thành lập từ năm 2008, trải qua 11 năm hoạt động, xây dựng và phát triển, công ty đã đạt được nhiều thành tựu to lớn trong lĩnh vực Giáo dục và đặc biệt là Đào tạo ngoại ngữ cho trẻ em. Victoria là một trong những đơn vị được Bộ Giáo dục và Đào tạo cho phép triển khai hợp tác giảng dạy Tiếng Anh với các Trường Tiểu học trong hệ thống giáo dục quốc dân trên địa bàn cả nước, hiện tại Victoria đã và đang hợp tác với nhà xuất bản quốc tế là Macmillan để tổ chức đào tạo Tiếng Anh cho Học sinh Tiểu học và các học viên khác trong cả nước. Là đơn vị đi tiên phong trong việc đổi phương pháp, Victoria được biết đến là một địa chỉ đào tạo Tiếng anh trẻ em uy tín tại Hà Nội, Hải Phòng, Hải Dương, Hưng Yên, Bắc Ninh, Đà Nẵng và một số tỉnh thành khác trên địa bàn cả nước. Với tôn chỉ hoạt động là sự tận tâm, uy tín, chuyên nghiệp và chất lượng, Victoria luôn xác định phương châm “con người là yếu tố cốt lõi”, Victoria luôn chú tâm vào việc thu hút, xây dựng, đào tạo, phát triển nguồn nhân lực chất lượng cao với nhiều: Cán bộ, Chuyên viên, Nhân viên cùng với đội ngũ Giáo viên có đầy đủ: Trí - Lực - Tâm - Tài, phong cách làm việc chuyên nghiệp, tinh thần trách nhiệm cao, giầu nhiệt huyết luôn phấn đấu vì sự nghiệp phát triển để xây dựng Victoria là ngôi nhà chung đầy yêu thương, ấm áp, hạnh phúc và thành công.