Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
Purpose of the job:
Logistics Coordinator Inventory is responsible for managing the warehouse inventory, by performing regular stock count and analyses differences, forecast the supply and demand requirements to ensure consistent stock levels.
Job summary:
Within the warehouse, the Logistics Inventory Coordinator is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse. Also, stock counting and checking outgoing loads of finished product is part of the administrator’s responsibility.
Key responsibilities:
1. Warehouse planning:
- Execute activities according to the weekly plan.
- Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
2. Inventory management:
- Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
- Correctly register goods movements.
- Organize regular stock counting in accordance with procedures.
- Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
- Correctly register scrapping and write-off.
3. Goods movement: Give clear instructions to the warehouse operators on their daily tasks.
4. Storage & stock quality assurance/ management:
- Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
- Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
- Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
- Performs root cause analysis on stock quality issues.
5. RPM handling: Administrate RPM and register site-loss within logistics
6. Assets & equipment management:
- Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
- Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
7. TPM & Continuous Improvement:
- Record data to contribute to DCS.
- Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
- Participate in TPM improvement activities.
8. Management reporting: Ensure data is recorded in the system correctly and on time to enable management reporting.
Yêu Cầu Công Việc
Qualifications: Bachelor’s Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields.
Experiences/skills:
- 1 - 2 years of experiences in similar roles, preferably in logistics and manufacturing companies.
- Critical thinking and good learning agility
- Experienced working with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
- Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)
Languages: Able to use English and Vietnamese fluently.
Working time: Work by shift (Shift 1: 6am - 2pm, Shift2: 2pm - 10pm, Shift3: 10pm - 6am)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
GIỚI THIỆU VỀ CÔNG TY Tiền thân là Công ty TNHH Thương mại Dược phẩm Đông Á (DAP), được thành lập vào tháng 12/1996, chuyên kinh doanh và phân phối dược phẩm. Năm 2009, DAP mở rộng hoạt động kinh doanh sang lĩnh vực logistics. DAP hiện đã trở thành một tập đoàn được xếp hạng trong số 10 nhà phân phối dược phẩm hàng đầu Việt Nam. Tháng 05/2020, nhận thấy tiềm năng và cơ hội phát triển trong lĩnh vực logistics cho ngành hàng chăm sóc sức khỏe, DAP đã hợp tác với U&I - một công ty hàng đầu trong lĩnh vực logistics tại Việt Nam, cùng U&I thành lập Công ty CP Logistics Dược phẩm Đông Á (DPL). Theo đó, DAP đã chuyển toàn bộ hoạt động logistics của mình sang DPL, cùng U&I tập trung nguồn lực phát triển hoạt động logistics cho ngành hàng chăm sóc sức khỏe, bao gồm dược phẩm, sinh phẩm, thực phẩm chức năng, thiết bị y tế với hệ thống kho đạt chuẩn GSP. Mạng lưới phân phối đạt chuẩn GDP bao phủ 63 tỉnh thành trên toàn quốc. DPL chuyên cung cấp các dịch vụ như kho vận, xuất nhập khẩu ủy thác, phân phối, giao hàng thu tiền, đăng ký sản phẩm và kiểm tra chất lượng, bán hàng, tiếp thị … Vì sức khỏe của cộng đồng, vì sự tin tưởng của khách hàng, vì mục đích phát triển bền vững, DPL lấy thái độ tận tâm, phương pháp làm việc chuyên nghiệp, cung cấp dịch vụ linh hoạt và đa dạng làm phương châm phục vụ khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2016
Mission
Sứ mệnh
Cung cấp gói giải pháp phù hợp cho từng khách hàng, giúp khách hàng tăng tối đa doanh thu với mức chi phí tối thiểu.
Trở thành nhà cung cấp dịch vụ được tín nhiệm, thúc đẩy sự phát triển của toàn ngành (đặc biệt là ngành logistics tại Việt Nam).
Chủ động tìm và phát triển các sản phẩm chất lượng cao, nâng cao phúc lợi xã hội và sức khỏe của toàn dân.
Triết lý thương hiệu
Luôn cải tiến chất lượng dịch vụ, quy trình cung cấp dịch vụ, thỏa mãn tối đa nhu cầu khách hàng.
Cầu thị, gần gũi và trung thực; đem lại giá trị cho khách hàng, cho người tiêu dùng, cho đối tác và cho toàn xã hội.
Luôn quan tâm việc phát triển nguồn nhân lực chất lượng cao, tăng phúc lợi cho nhân viên.
Triết lý kinh doanh
Tập đoàn Đông Á mong muốn mang đến cộng đồng những sản phẩm được yêu thích ở mọi khu vực, lãnh thổ. Vì thế chúng tôi tâm niệm rằng chất lượng và sáng tạo là người bạn đồng hành của Tập đoàn Đông Á. DAP xem khách hàng là trung tâm và cam kết đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng.