Mô tả công việc
As a Engineering Document Support staff you will be responsible for a variety of tasks related to reviewing ECO (Engineering Change Order) and updating product information in global support services department in order to maintain serviceability (being able to provide necessary spare parts or service) to our customer's tools in the semiconductor equipment manufacturing industry.
Roles and Responsibilities:
- Maintain and update product information in internal/external database systems.
- Review, revise and release product documentations and specifications for obsolescence replacements of legacy products such as engineering assemblies, cable harnesses, electrical components, and mechanical components.
- Review and verify documentations for Engineering Change Orders (ECO).
- Recheck and analyze the bill of materials (BOM) and product structure of parts, sub-assemblies and assemblies.
- Cooperate with other teams such as Sustaining Engineering, Documentation Support, Global Support Service, QA to control and release product documentaion onto the lifecycle management and manufacturing execution.
- Assist in publishing weekly and monthly reports of department performance in accordance to established standards.
Yêu cầu công việc
- Nationality: Vietnamese
- Degree in English/Electronics/ Electrical/Mechatronics Engineering/Industrial Engineering or related subjects.
- Good written and verbal communication skills in English: ability to communicate with global customers and international colleagues.
- Proficient in Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint). Experience with MS Project/Access can be a plus.
- Natural talent for procedures, processes, and engineering documentation with attention to detail.
- Must be self-directed, able to handle multiple tasks with little direct supervision within tight deadlines.
- Knowledge of ECO, SAP, AutoCAD is preferred.
- Hand on industrial experience with professional engineering processes such as ECO is a plus.
Additional information:
- Working time: [protected info] (Monday to Friday)
- Paid time off: 17 days/year
- 13th month salary
- 247 health care insurance
Quyền lợi được hưởng
13th month salary
Chăm sóc sức khoẻ
Vietnam Care Insurance
Nghỉ phép có lương
17 leave-day with salary
Công ty cổ phần Bách Liên được thành lập năm 2006 theo GPKD số: 0102110410 do Sở Kế hoạch và Đầu tư Thành phố Hà Nội cấp.
Do bà Trần Thị Thương Huyền - Giám đốc làm đại diện
Lĩnh vực hoạt động của Công ty là kinh doanh các thiết bị, vật tư, dụng cụ phục vụ cho hoạt động sản xuất và vận hành của các nhà máy khu công nghiệp bao gồm:
Thiết bị điện, linh kiện điện tử
Công cụ, máy móc phục vụ sản xuất trong nhà xưởng
Linh kiện, vật tư thay thế, sửa chữa
Gia công cơ khí bàn, giá, kệ, tủ, xe đẩy, chi tiết bằng thép, inox
Gia công các bảng hiệu, biển báo, chi tiết bằng nhựa, cao su, mica
Cung cấp đồng phục, trang thiết bị và vật tư phòng sạch
MỤC TIÊU HOẠT DỘNG CỦA CÔNG TY
Mang lại sự thỏa mãn tối đa cho khách hàng về sản phẩm và dịch vụ của Công ty.
Cam kết chỉ cung cấp hàng hóa chính hãng, có nguồn gốc xuất xứ rõ ràng, bảo đảm chất lượng.
Cung cấp dịch vụ sau bán hàng hoàn hảo.
Là một trợ thủ đắc lực cho khách hàng trong việc tư vấn, lựa chọn các sản phẩm của Công ty.
ĐỊNH HƯỚNG PHÁT TRIỂN
Xây dựng văn hóa doanh nghiệp mà khách hàng được đặt làm trung tâm của mọi hoạt động.
Phong cách làm việc chuyên nghiệp nhằm mang lại khả năng phục vụ khách hàng tốt nhất.
Mở rộng hoạt động kinh doanh với các sản phẩm và dịch vụ ngày càng phong phú đa dạng nhằm đáp ứng các nhu cầu khác nhau của khách hàng.
Tiếp tục là công ty đi đầu trong việc giới thiệu và cung cấp các sản phẩm công nghệ và dịch vụ mới tới các nhà máy, xí nghiệp.
Hoàn thiện dịch vụ thương mại điện tử, hướng tới việc phát triển hệ thống bán hàng online quy mô và hiện đại nhất Việt Nam.