Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền

Hồ Chí Minh
500 - 1.000 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền

Cập nhật 29/03/2024 00:00
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty CP Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền
Demand Planning Executive
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile:

The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.

Job Description:

Data Management and Analysis

  • Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
  • Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
  • Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
  • Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
  • Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.

Demand Forecasting & Planning

  • Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
  • Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
  • Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
  • Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
  • Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
  • Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
  • Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.

Reporting

  • Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
  • Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
  • 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
  • Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
  • Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
  • Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
  • Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
  • Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
  • High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
  • Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Thời gian thử việc: 2 months
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty CP Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền
Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
31 Tân Canh - Phường 1, Quận Tân Bình, TP Hồ CHí Minh

Công ty CP Đầu tư Xây dựng và Thương mại Phú Điền hoạt động trong các lĩnh vực đầu tư xây dựng tòa nhà văn phòng, công trình hạ tầng kỹ thuật, nhà ở và kinh doanh thương mại. Hiện tại Công ty là nhà đầu tư lớn nhất theo hình thức BT (xây dựng - chuyển giao), BOT (Xây dựng, kinh doanh, chuyển giao), quản lý và vận hành (O&M) trong lĩnh vực xử lý nước thải như nhà máy xử lý nước thải Bình Hưng, Tham Lương Bến Cát, Từ Sơn, Phú Đô, Yên Sở, Bắc Thăng Long - Vân Trì, Nha Trang… và phát triển các dự án bất động sản lớn như khu nhà ở cao tầng có quy mô khoảng 1000 căn hộ tại khu đất CT03 phường Phú Thượng, Dự án nhà ở Vườn Đào, Tây Hồ, Hà Nội, các khu đô thị tại Bắc Ninh …và một số dự án lớn khác tại TP Hồ Chí Minh.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2002

Mission

Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,

Bạn làm việc tại Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền

Đầu Tư Xây Dựng Và Thương Mại Phú Điền

Click để đánh giá