- The job holder is responsible for utilizing the Bank’s digital solutions to orchestrate campaign journey and personalize customer’s digital experiences.
- The job holder is responsible for developing analytics dashboards to monitor performance, success and test opportunities of campaigns.
- The job holder strengthens audience engagement, digital platform traffic and revenue by exploiting various digital channels and analytics.
Campaign journey orchestration and personalize customer’s digital experiences
- Refine, configure, schedule, and launch owned multi-channel campaigns based on requester’s requirements.
- Create, configure, and launch A/B tests, multivariate tests, and personalized experiences
- Monitor campaign performance metrics such as deliverability, open rates, click-through rates, and conversions to provide insights and recommendations to optimize campaign effectiveness.
- Maintain detailed documentation for test setups, methodologies, and outcomes to deliver comprehensive reports highlighting key metrics, insights, and recommendations.
Performance Analytics
- Track website traffic flow, consumer patterns and response rates, campaign performance, conversion rates and provide regular performance reports for business decision making.
- Measure the effectiveness of digital marketing efforts using web analytics tools and suggest solutions to boost online presence.
- Establish measurable goals, measure conversion rates, cause experiments and improve Conversion Rate.
- Identify new opportunities for testing and personalization to enhance user engagement.
Audience Management
- Develop and maintain detailed audience profiles by analyzing demographic, behavioral, and transactional data.
- Design and implement audience-specific campaigns to achieve marketing and business objectives.
- Track the performance of audience-based initiatives, develop visual and written reports to communicate key metrics, trends and provide actionable insights.
- Recommend new approaches to enhance audience engagement and data utilization.
Senior Manager, Digital Marketing Technology Stack
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams within Digital Office and relevant departments in the Bank.
Key Relationships - External Stakeholders
Partners providing professional services.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- More than 3 years of experience working in a professional Digital Marketing position or similar function. Agile/Digital Experience
- In-depth understanding of marketing departments (including marketing communications and digital marketing such as SEO and social media) and market research methods. - Experience in data analysis and use of marketing tools.
- Proficient in MS Office software, marketing software (such as Adobe Creative Suite và CRM) and SEO tools (Website Analytics, Google Adwords...).
- Knowledge of HTML, CSS and web development tools.
- SQL syntax, Logical/Conditional Operation
- Good communication and writing skills. See more ways to improve communication skills.
- Bachelor’s degree in Finance, Marketing, Data Analytics for Business or related field.
Customer Centricity
Innovation and Creativeness
Collaboration For Common Objectives
Self-development
Work Efficiency
Success Profile - Personal Attributes
- Integrity, modest
- Optimistic, Adaptable & Emotionally Controlled
- Conscientious, Resilient, Vigorous & Achieving
- Persuasive, Unconventional & Forward Thinking
Hanoi: 06 P. Quang Trung, Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Ha Noi
Ho Chi Minh City: 23 Le Duan, District 1, Ho Chi Minh City
Sau 3 năm thành lập, FutureLang là một trong các startup giáo dục công nghệ phát triển nhanh nhất Việt Nam (Định giá công ty hiện đạt >400 tỷ), với trên 400.000 người dùng, Công tý tiếp tục mở rộng quy mô với 2 dự án giáo dục công nghệ mới launching cùng với 4 dự án đang trong giai đoạn phát triển.
Sứ mệnh:
Vì 50 triệu người Giao tiếp thành thạo tiếng Anh
Xây dựng 500 trường học, cây cầu và học máy trính cho trẻ em nghèo tại Việt Nam
Tầm nhìn
2030 : TOP 10 Startup Unicorn Công ty giáo dục công nghệ có sản phẩm vươn tầm Châu Á
Giải thưởng:
TOP 10 Thương hiệu tin cậy, sản phẩm chất lượng, dịch vụ tận tâm năm 2020.
Top 10 Thương hiệu tiêu biểu Châu Á Thái Bình Dương 2021
Khởi đầu với những cá nhân trẻ đầy nhiệt huyết, trải qua nhiều thăng trầm, Futurelang tự hào khẳng định vị thế của mình với quy mô hơn 100+ nhân sự, và hàng nghìn CTV trên cả nước.
Chúng tôi đang tìm kiếm những bạn trẻ tiềm năng và nhiệt huyết trong lĩnh vực công nghệ. Futuelang cam kết sẽ đem đến cho nhân viên một trải nghiệm tuyệt vời, một môi trường làm việc Nhiệt Tình - Minh Bạch - Tử Tế-Hòa Đồng , nơi để các bạn trẻ thể hiện tài năng và phát triển hơn nữa trong tương lai.