At Edelman, we understand diversity, equity, inclusion and belonging (DEIB) transform our colleagues, our company, our clients, and our communities. We are in relentless pursuit of an equitable and inspiring workplace that is respectful of all, reflects and represents the world in which we live, and fosters trust, collaboration and belonging.
We are looking for an ambitious, motivated, and proactive individual to join our team. The Senior Client Executive role requires a candidate with excellent writing, attention to detail and media handling skills, and the ability to drive forward the day-to-day running of multiple accounts. The ability to act as a main point of contact for the client, support junior team members and collaborate and integrate with other parts of the business will also be key.
Responsibilities :
- Creating compelling media angles, handling and developing relationships with journalists, and media monitoring
- Producing content; writing/editing press releases, social media content, PR articles, briefing documents, media responses, PR proposals
- Handling media-related activities: inquiries, interviews, roundtables, press events, familiarisation trips, PR partnerships, PR booking
- Acting as a key point of contact for clients and to own and lead specific projects as well as day to day account activity
- Playing a key role in the research, planning and development of campaigns and driving these forward
- At least three years of relevant experience in Communications Marketing and/or related fields including research, advertising, management consulting, media and publishing
- A bachelor’s degree in a relevant field from an accredited college or university
- Excellent attention to detail, verbal and written skills, ability to articulate point of view with confidence and gravitas
- Desire to work as part of a large team in a busy, fast paced and highly motivated working environment
- Ability to service multiple clients and manage workload whilst supporting junior team members
- Team player that can manage both up and down and take overall responsibility of day-to-day client deliverables
- Experience of integrating and collaborating with different practices / teams on cross-business work
- Interest in current affairs, news, international business, and consumes media in all forms
- Solid and practical understanding of earned, owned, paid and social media, and how to incorporate these channels into communications programs
- Fluent in both Vietnamese and English
- Entrepreneurial spirit - willingness to ‘get stuck in’ and make the most of opportunities
Edelman, công ty chuyên cung cấp các dịch vụ quan hệ công chúng (PR), vừa công bố sẽ gia nhập thị trường Việt Nam thông qua việc mua cổ phần của Công ty Tiếp thị truyền thông AVC. Công ty mới dự kiến sẽ hoạt động với tên gọi AVC Edelman.
Việt Nam là thị trường có tiềm năng tăng trưởng ngắn hạn tốt nhất Đông Nam Á. Phân khúc thu nhập trung bình của Việt Nam tăng lên nhanh chóng và là nước có dân số lớn thứ 13 trên thế giới", ông Richard Edelman, Chủ tịch kiêm Giám đốc Điều hành Edelman, phát biểu trước báo giới tại TP.HCM.
Edelman, với mạng lưới gồm 20 văn phòng trên 11 quốc gia trong khu vực châu Á-Thái Bình Dương và 60 văn phòng trên toàn thế giới, đã được biết đến như nhà cải cách lớn trong ngành công nghiệp quan hệ công chúng. Chính Edelman đã phát minh ra hoạt động media tour và là công ty PR đầu tiên ứng dụng các thực hành công nghệ dẫn tới cuộc cách mạng truyền thông kỹ thuật số trong ngành PR.
Review EDELMAN Việt Nam
Lịch làm việc linh hoạt và đôi khi phải làm việc muộn nhưng nhóm luôn đảm bảo bạn không bị làm việc quá sức. (GL)
Phúc lợi tốt, giờ làm việc linh hoạt (GL)
Nơi tuyệt vời để học hỏi và làm việc với một số người giỏi nhất trong ngành (GL)