Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Mô tả công việc
***JOB PURPOSE
• Deliver a range of operational support services to enable functions such as sales or customer service to operate effectively.
*** Sales Order Confirmation:
• Receive customers' inquiry, consult with Engineering in configuring new products in SAP and maintain material master data
• Check Procurement Lead-time for buy products with the relevant Supplying Branch/Plant
• Check production lead time, including material availability & lead-time with Procurement and In-house Production with Planning & Manufacturing
• Advise Customers BVN Lead-time
• Receive customers' purchase orders via email, fax or Mosaico, check data accuracy and upload into/ confirm in SAP, then send sales order confirmation to customers
*** Sourcing & Purchasing of imported goods
• Do sourcing for imported goods from oversea branch offices and plants (for the best price, the lowest landed costs and the shortest lead time)
• Release purchase orders for imported products
• Track delivery status from vendor
• Send shipping instruction to suppliers when goods available and billed
• Notify Logistics for inbound shipments for pick-up and transporting arrangement
• Instruct Logistics of trading purpose and import details for duty payment when goods arrive Vietnam
*** Order Processing & Outbound Shipping for Customers
• Send shipping schedule to planning every week, push Production and arrange delivery with Warehouse
• Issue delivery and billing when goods available and in accordance with SOs, including getting VAT invoices for Local Customers from FIN.
• Provide shipping documents (packing list, billing and C/O, C/Q, if any to Customers)
• Arrange transport (domestics) or notify Logistics of export shipments
• Inform Customers any deviation of the orders (quantity reduction, anticipation, delay, shipping constraints…)
*** Trading management
• Work based on the existing stock of trading goods and Customer order to calculate trading volume to do proper import mode
*** General administration
• Follow up contracts with customers (only for OEM customers)
• Track customers’ payments if requested by FIN
• After sales service (provide spare parts, receive and resolve customer complaints, ..)
• Prepare weekly/monthly report of domestic sales to GD/ sales manager
• Distribution of contract documentation & filing in outstanding contracts file, other documents: C/O, C/Q, COC, Warranty Certificate, Letters …
• Co-ordination & distribution of manufacturing orders and pickers, delivery notes and invoices
• Maintenance of SAP, CRM, Mosaico, BO
• Control pricing, packaging, lead time, freight charge, turnover, backlog, invoicing, Updating credit status of customers, stock.
• General filing & office administration of Sales Dept.
Yêu cầu công việc
*** Specialized and Technical Knowledges
• University degree
• English proficiency
• SAP/Microsoft office
• Training- accreditations where required
• Relevant systems and process knowledge
• Ability to build rapport with clients/customers over the telephone
• Numerical awareness
• Methodical
*** Leadership Model
Core behaviors:
• Openness (3)
• Client Orientation (4)
• Results Orientation (4)
• Impact (3)
• Transparency & Ethics (4)
*** Management Tools
• MS Office. (PowerPoint, Excel, Word)
• ERP system (SAP).
*** Preferred Experience : 5 years in Supply Chain
Quyền lợi được hưởng
Salary bonus 13th -14th – 15th
Premium health insurance package 60 million / year
Shuttle Bus from Ho Chi Minh to Binh Duong
Bonfiglioli là một công ty của Ý, trong đó công ty thiết kế, sản xuất và phân phối đầy đủ các loại bánh răng, hệ thống truyền động, hộp số hành tinh, bộ biến tần và các giải pháp quang điện để đáp ứng nhu cầu thách thức nhất trong các lĩnh vực tự động hóa công nghiệp, máy móc di động và năng lượng tái tạo. Bonfiglioli cung cấp các giải pháp phù hợp, có sức mạnh nằm ở nội dung tiên tiến của từng sản phẩm và sự tích hợp thông minh của các công nghệ khác nhau.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,
Bạn làm việc tại Bonfiglioli? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn