Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
- Press & Public Relation:
- Dealing with some part of enquiries from the public, press, and related organizations, along with Divisions PR. Cultivating strong relationships with journalists & influencers to ensure efficient communication and maximum coverage.
- Execute the PR plan and monitor spending (vs budget).
- Organize Divisions PR events/presentation.
- Coordinate with Marketing to arrange PR session in Marketing events.
- PR Agency management: Monitoring PR agency for 3 divisions competitors report & be responsible for monthly clipping submission & PR analysis for Global PR team.
- Press rack/tools/gift:
- Coordinate with Regional/Global team regarding press tools order & management.
- Manage all loaning & gifting for 3 divisions.
- Press trips: Support Division PR for flight & accommodation booking for guests.
- Work with external parties & internal finance & operation team for the contract & payment.
- Participate in the delivery of the emergency response strategy when required, (this may require working out of normal office hours)
- Ensure that all activity is carried out in full compliance with financial and administrative policies and procedures.
Academic / Professional Qualifications:
- Bachelor’s degree in public relations, communications, journalism or another related field
- Superb organizational, communication, and interpersonal skills
- Proficiency in Word, Excel, PowerPoint and Outlook, as well as remote systems such as SharePoint, MS Teams.
- Prior experience in a public relations role
- Event planning & management skills
- Well-developed time management skills and the ability to plan and manage work
- Well-developed analytic, research and numeracy skills
- The ability to work on one’s own initiative as well as working as part of a team
- High level of attention to accuracy and detail
Chanel là một thương hiệu thời trang, mỹ phẩm xa xỉ hàng đầu thế giới được thành lập bởi Coco Chanel (Gabrielle Chanel) vào năm 1909 tại “kinh đô thời trang” Paris, Pháp. Trải qua thời gian dài phát triển, mỹ phẩm Chanel không ngừng khẳng định vị trí “cao cấp” của mình trong giới làm đẹp. Các sản phẩm chăm sóc sắc đẹp của Chanel luôn là “giấc mơ” của nhiều cô gái bởi giá trị cùng chất lượng hàng đầu ít thương hiệu nào sánh được.
Sau khi mở cửa hàng thời trang đầu tiên tại Việt Nam năm 2011, vào năm 2017, cửa hàng mỹ phẩm Chanel mang tên CHANEL FRAGRANCE & BEAUTY đã chính thức có mặt tại thành phố Hồ Chí Minh sau nhiều lần điều tra thị trường. Tính đến hiện tại, có 5 cửa hàng mỹ phẩm Chanel tại Việt Nam, trong đó có 3 cửa hàng tại thành phố Hồ Chí Minh và 2 cửa hàng tại Hà Nội
Review Chanel
Review Highlights
Cập nhật 10/07/2025
Ưu điểm
- Thương hiệu đẳng cấp, lợi ích tốt (169 reviews)
- Môi trường chuyên nghiệp & đào tạo bài bản (184 reviews)
Nhược điểm
- Workload khá nặng, thường có OT hoặc deadline căng thẳng (211 reviews)
- Văn hóa nội bộ có thể toxic ở một số bộ phận (135 reviews)
- Cơ hội phát triển hạn chế, balance thấp (221 reviews)
Đồng nghiệp tốt - Văn hóa tốt - Lương cao, phúc lợi tốt
Bạn sẽ được đào tạo tốt trong công việc. Mức lương rất khá.
Tôi yêu Chanel và tôi sẽ tiếp tục làm việc cho họ. Công ty tuyệt vời và họ quan tâm đến nhân viên của mình.
Bạn làm việc tại Chanel? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn