Việc làm AN Foods

Cập nhật 11/02/2024 22:39
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH ĐT TM DV THỰC PHẨM AN
Costing Analyst
AN Foods
2 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 29/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

1. Cost Structure Modelling

  • Collaborate closely with different stakeholders to develop effective cost models and methodologies that provide accurate and actionable insights into cost management and support decision-making.
  • Analyze all cost drivers (materials, packaging, shipping, and investments) for each product to understand their impact on overall profitability and make sure the cost calculation process works as planned.
  • Regularly review and update cost models to stay in line with industry and internal standards, while identifying areas for improvement.

2. Total Supply Chain Cost Analysis

  • Analyze the total supply chain costs by evaluating the value chain for both direct and indirect categories, and offer insights to support Procurement team in sourcing decisions.
  • Identify savings opportunities based on the overall company cost analysis, providing insights to enhance supplier relationships and negotiation outcomes.
  • Predict cost trends, track progress to address close gaps, and explain any significant or unexpected changes in calculated costs.

3. Supply Chain Cost Management

  • Develop detailed reports that summarize cost analysis findings, focusing on trends, risks, and opportunities for key stakeholders.
  • Set up dashboards and processes to track and manage supply chain costs and efficiency, ensuring they align with budgets.
  • Collaborate with different stakeholders to control the cost, ensuring that it does not exceed the budget.

4. Cost Governance and Process Improvement

  • Review and analyze current inventory levels and supply chain procedures, identifying inefficiencies and suggesting improvements to optimize operational costs and increase profitability.
  • Challenge assumptions for cost improvements by analyzing and validating them against internal and external benchmarks of operational performance and costs and propose actionable solutions for implementation.
  • Improve the cost reporting process to assist in margin and business planning, leading efforts to automate where possible.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Supply Chain Management, or a related field.
  • 05+ years of in finance, costing, or supply chain analysis, with a focus on cost management and financial analysis.
  • Excellent English language skills (equivalent to IELTS 6.5)
  • Excellent knowledge of accounting principles, financial policies, costing standards, and supply chain management principles and practices.
  • Knowledge of data visualization tools to create dashboards and reports.
  • A results-driven and detail-oriented mindset with a focus on achieving business objectives and enhancing profitability.
  • Skills: Analytical, presentation, communication, problem-solving, project management.
  • Works independently with limited supervision.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
73 đường DC11, P. Sơn Kỳ, Q. Tân Phú, TP.HCM

Công ty TNHH ĐẦU TƯ THƯƠNG MẠI DỊCH VỤ THỰC PHẨM AN là nhà nhập khẩu & phân phối uy tín tại Việt Nam từ năm 2014.

Chúng tôi tự hào là nhà phân phối và cung ứng dịch vụ phát triển thị trường cho các đối tác & nhà cung cấp hàng đầu từ Thái Lan, Malaysia, Singapore và Việt Nam với chất lượng dịch vụ chuyên nghiệp & đẳng cấp quốc tế.

Hệ thống phân phối rộng khắp cả nước với các mô hình: 

* Siêu thị / đại siêu thị / Trung tâm bán sỉ. 

* Cửa hàng tiện lợi.

* Khách hàng bán sỉ truyền thống.

* Khách hàng bán lẻ truyền thống (chợ, đường phố).

* Cửa hàng chuyên kinh doanh hàng nhập khẩu.

* Quán ăn, nhà hàng.

* Trực tiếp đến người tiêu dùng thông qua chương trình sampling & hội chợ, triển lãm.

Bạn làm việc tại AN Foods? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo AN Foods

AN Foods

Click để đánh giá