Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Position Title: Ocean Freight, Customer Service Supervisor
Corporate Unit: EUSU Logistics Co. Ltd - Hanoi Branch
Location: Hanoi Office
Reporting to: Ocean Freight Team Leader
Staff Responsibility: No
2. Role Summary
- Responsible for the current company’s main US accounts, taking care of exporting requests from customers and overseas agents to US-bound. Have a close follow-up of the container’s status and shipments’ status until its routine is finished. Correct Billing following sales quotation and agent’s agreement.
- Handle import shipments, file Manifest, transfer money to shipping lines, send AN to the customer.
- Have good knowledge/experience in customs field, customs declaration which will be advisor when be required.
3. Specific Accountabilities
- Communicate with shippers and oversea agents to receive and protect booking in advance
- Check sailing schedule and availability with the carrier
- Request Booking with the carrier and receive Booking Confirmation from the Carrier
- Well knowledge of AMS / ACI / ISF filling for US/CA route
- Closely tracking shipment status of both LCL/FCL to assure customers are timely informed if any changes
- Confirm and Check selling rates availability through Quote Assist or with the relevant Sales person
- Ensure Billing are accurate and no error
- File Manifest, send the AN to the customer, follow trucking and delivery cargo to the customers. And then make D/N and send the Invoice to the customer
Yêu Cầu Công Việc
- Computer skills with Microsoft Office software
- Advanced English with good reading/writing/speaking/listening English skills
- Devoted, diligent, detail oriented, able to work under pressure
- Opened minded, and working devotedly spirit.
- Experience in US route is a plus
- Team works/disciplined and punctuality.
5. Experience and Qualifications
- 6-10 years of experience in similar positions and working in Global Company
- Graduated from College or university major in Logistics or Foreign Trading
Eusu Logistics, có văn phòng điều hành toàn cầu tại 39 thành phố của 21 quốc gia trên thế giới, cung cấp cho khách hàng quý giá của chúng tôi dịch vụ phân phối phức hợp đáp ứng các nhu cầu hậu cần khác nhau của Chủ hàng trong kinh doanh hậu cần hợp đồng như giao nhận hàng hóa, lưu kho, vận tải đường bộ, LCL và gom hàng của người mua . Với khoảng 1.000 chuyên gia hậu cần trên khắp thế giới, Eusu Logistics đặt mục tiêu trở thành nhà cung cấp dịch vụ SCM toàn cầu đáng tin cậy nhất với trách nhiệm cùng phát triển cùng với các khách hàng quý giá của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1969
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành