Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Answer incoming calls/emails and provide 1st support to customers.
Daily investigate and troubleshoot issues (remote/onsite) of OS/Application, HW, Infrastructure and Network for end users.
Record requests and problems and solutions in logs system.
Follow up with customers to ensure issues has been solved.
Perform system daily check.
Manage vendor: manage and monitor vendor jobs and working performance
In charge of the following systems:
- Security door (manage and co-operate with vendor)
- PBX (manage and co-operate with vendor)
- TV meeting (video conference system)
- Printer, Plotter, Multifunction devices, Projector (manage and co-operate with vendor)
- Window system backup
- Server room
Work on shift (2-3 days per week).
• Perform other ad-hoc duties as required from manager.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor’s or University’s Degree in IT or Telecommunications.
Have one or more international certifications in IT filed is an advantage: Cisco/Microsoft/ ITIL/ ...
English or Japanese communication skills in both speaking and writing (Japanese is an advantage)
2. Working experience:
Have experience (at least 1 year) in IT customer service: Hardware/Software, Security door, PBX, TV meeting (video conference system), Windows system backup …
Have experience in working with Japanese customers is an advantage.
3. Job skills:
Server system:
Deploy/Configure/Monitor/Diagnose/Troubleshoot server software and hardware problems.
Have knowledge in Windows Server/ Cloud, Hybrid/ Security/ ...
Have knowledge in Domain, File Server…
Infrastructure:
Install and configure new computers and other IT equipment.
Manage and co-operate with vendors to fix infrastructure devices: printer, plotter, projector, Multifunction devices, TV meeting, PBX, Security door…
Network system:
Have knowledge in TCP/IP for troubleshooting LAN and WAN network.
End-User support:
Support end-user (onsite/remote/on phone) to resolve IT related problems.
4. Soft skills:
Hardworking, carefully, attention to details and willing to learn new things.
Good management, report and document skill: PowerPoint, excel, word.
Strong problem-solving skills.
Have the ability to work independently as well as part of the team.
Flexible working time: can work in shift/over time/at weekend/on holidays.
CÔNG TY TNHH FUJITSU VIỆT NAM là một chi nhánh của công ty Fujitsu Nhật bản, hãnh diện được là một trong những nhà tiên phong trong lĩnh vực phát triển phần mềm và dịch vụ tại Việt Nam. Chúng tôi cam kết đem đến các dịch vụ và giải pháp tốt nhất cho khách hàng, cũng như cam kết sẽ tiếp tục đóng góp cho sự phát triển của ngành công nghiệp công nghệ thông tin của Việt Nam. Với đội ngũ nhân viên có năng lực, nhiệt tình và ham học hỏi, nhiều người trong số họ đã được tham gia các khoá đào tạo của Fujitsu tại Nhật bản, Singapore, Thái lan, Phi-lip-pin, FVL hoàn toàn tin tưởng có thể cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao cho khách hàng tại Việt nam.
Review Fujitsu
Chính sách OT thỏa đáng, hợp lí nếu có.(IT)
Công ty này lên top ngang Tiki, FPT-Software, E&Y. chắc cũng lớn, đáng để thử.(IT)
. Thấy công ty ổn áp, mọi người vui vẻ, lương thì hơi thấp hơn mặt bằng chung.