![Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam) Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam)](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/538/1690516843838-logo-ip-new-final-01-1710910221.png)
Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
- Key Account Manager (Modern Trade Channel) must ensure the listing in key modern trade channels across Vietnam. This position is responsible for managing a portfolio of Modern Trade and for delivering client-focused solutions based on customer needs. Besides, being in charge of maintaining a strong sales pipeline through effective relationship building, account management by achieving business plan targets and maximising profits at the desired margins.
- Key success factors for this position:
• Dealing with buyers, store managers and regional managers of retail chains.
• Identifying short and long-term growth opportunities.
• Forecasting and tracking key account metrics.
• Designing strategies for Modern Trade at national level.
II/ Job descriptions:
1. Identify & win new business opportunities
• Identify and evaluate new business opportunities (new distribution / new customers) & develop targets to secure and negotiate about the terms and conditions of the contract.
• Manage customer credit and payment by establishing and maintaining the favourable relationship with major customers.
2. Objectives setting and tracking results
• Set clear objectives that are consistent with company goals with each member of the team.
• Ensure all accounts are visited on an appropriate frequency by clearly communication and adherence of pricing and promotions.
• Review progress v.s objectives on a bi-weekly basis.
3. Push up volume, revenue and share of Key Account in modern trade channel
• Establish sales target and make sales plans for every customer in Modern Trade.
• Monitor sell-out by customer/ by brand/ by salesmen as well as market behaviours and competitors’ development to have timely and suitable reactions.
• Seek out and explore new sales, products and customer opportunities in key modern trade channel.
• Propose and develop specific standards for planning process and merchandising by brand/ by customer.
• Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to the field
• Monitor and analyse the results of MT budget.
4. Key account management and others
• Leading team to communicate standards and issuance a promotion calendar on a timely basis.
• Monitor performance and compliance, taking corrective action where necessary.
• Conduct Business Reviews with senior managers and the customers.
• Coordinate Modern Trade Supervisors’ activities; makes period personnel and target reports; check Modern Trade Supervisors’ field visiting plans and monthly expenses claims.
Yêu Cầu Công Việc
• Must have good exposure in handling Key Account in MT channel with a FMCG company, specific in laundry, household and personal care products is a plus.
• Should be aware of all the aspects of National Sales, should be good in key account management and listing with retail chains.
• Strong communication and negotiation skills.
• Leadership, being proactive and result-oriented.
• Able to go on business trip.
• BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
![Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam) Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam)](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/538/1690516843838-logo-ip-new-final-01-1710910221.png)
I.P. Công ty TNHH One (Việt Nam) là thành viên của I.P. One - thành lập năm 1972, có trụ sở chính tại Thái Lan, chuyên sản xuất các sản phẩm chăm sóc vải, chăm sóc gia đình, vệ sinh cá nhân, nhật ký và đồ uống tại Thái Lan. Vì một tương lai cuộc sống tốt đẹp hơn như mục tiêu của chúng tôi và với hơn 50 năm kinh nghiệm trên toàn cầu và 11 năm có mặt tại thị trường Việt Nam, chúng tôi mong muốn mang đến những sản phẩm tốt nhất cho người tiêu dùng và không ngừng nâng cao chất lượng.
Chúng tôi cũng đã đạt được các giải thưởng và sự công nhận như MASCI, HACCP, GMP và ISO kể từ khi thành lập cho đến nay. Thành tựu vinh dự của chúng tôi là:
• Thương hiệu chăm sóc vải có thị phần lớn thứ hai tại Thái Lan.
• Là một trong những thương hiệu nước tẩy bồn cầu bán chạy nhất Thái Lan và Đông Nam Á trong hơn 50 năm qua.
• Một thương hiệu sản phẩm sàn được ưa chuộng.
Danh mục sản phẩm của chúng tôi: Giặt ủi, F&B, Chăm sóc cá nhân, Chăm sóc gia đình
Tên thương hiệu sản phẩm của chúng tôi: Hygiene, Vixol, Ivy, Dance và Focus
Cùng với việc mở rộng tại Thái Lan, chúng tôi tiến lên bằng cách phát triển Nhà máy Sản xuất Bình Phước đặt tại Khu công nghiệp Becamex Bình Phước vào tháng 5 năm 2023. Từ giờ trở đi, chúng tôi mang đến những cơ hội đầy thách thức cho những cá nhân táo bạo để giúp chúng tôi xây dựng một công ty đa quốc gia đẳng cấp thế giới và Nếu bạn đang muốn có một sự nghiệp xuất sắc, hãy đến và tham gia cùng chúng tôi!
Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam)
Bạn làm việc tại Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
![Logo Công Ty TNHH I.P. One (Việt Nam)](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/538/1690516843838-logo-ip-new-final-01-1710910221.png)