Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Positions: 1
Reporting to: Customer Service Manager
Contract Type: Permanent / Full Time
1. Customer care
Responsible for delivering world class customer service to our customer base.
Inputting Customers order requirements onto computer system in time to meet particular production and delivery schedules.
Key Account Management approach to various aspects of very busy Customer Service Department including imports.
(Process and co-ordinate overseas orders, cross checking import documents for customs clearance and delivery)
Deal directly with customers by telephone, electronically.
Respond promptly to customer enquiries and requests.
Handle customer complaints in conjunction with Quality department
Conversion of client order details to internal production information requirements.
Detail entry with production scheduling sector
Liaise with “Customer Technical Services” for product knowledge and application upgrade for correct order interpretation and customer advice.
Educate customer to product lead times.
Participate in continuous improvement programs and any training necessary to the position.
Liaising with Roofing/Cladding contractors, Architects, building contractors, prestige customers when necessary.
Complete management of customer accounts
Communicate and coordinate with internal departments to ensure on time delivery in full.
2. Documentation handling
Responsible for dealing with import and export process/ documentation.
(Prepare documents and customs declaration, check HS code, contract, invoice, packing list, L/C, related documents...)
Prepare documents for C/O application, quality inspection of goods if any...
Process and co-ordinate overseas orders, cross checking import documents for customs clearance and delivery
Keep contact with customer/supplier/forwarder to solve trouble happen.
Follow up payment status and shipping schedule from supplier.
Collect/ monitor and check all contracts and import - export documents/ receipts related to Customs Report.
In charge of all related Customs Reports.
Make sure truthful, accurate and timely reporting of data.
Knowledgeable in ISO documentation.
Yêu Cầu Công Việc
Computer literate with ERP experience is an advantage.
Proficient in import and export operations and using ECUS customs declaration software.
Understand current customs laws and international trade regulations.
Attention to detail, accuracy skills - very important.
Strong Mathematics.
Good communication skills/telephone manner both in Vietnamese and English
Strong interpersonal skills.
Customer Service orientation.
Work well under pressure.
Less than 1 year of experience
Tập đoàn Kingspan, công ty hàng đầu thế giới về các giải pháp cách nhiệt và vỏ bọc tòa nhà hiệu suất cao, được thành lập vào năm 1965 tại Ireland. Sứ mệnh của chúng tôi là thúc đẩy một tương lai không phát thải ròng với trọng tâm là hạnh phúc của con người và hành tinh.
Với 200 nhà máy, gần 20.000 nhân viên trên toàn cầu, 5 bộ phận kinh doanh, hoạt động tại hơn 70 quốc gia, chúng tôi tạo ra và mang đến cho khách hàng cũng như nhân viên của mình sự khác biệt trong cuộc chiến chống biến đổi khí hậu.
Kingspan Việt Nam đã tổ chức lễ khởi công vào ngày 20 tháng 6 năm 2022 cho một cơ sở hoàn toàn mới tại Khu công nghiệp mở rộng Phú Mỹ 2. Nhà máy mới rộng 16.000m2 được thiết kế đáp ứng tiêu chuẩn LEED Platinum, là dự án Greenfield đầu tiên của Kingspan tại Châu Á. Nhà máy sản xuất này sẽ giúp đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng về tấm cách nhiệt tiên tiến của Kingspan tại thị trường Châu Á-Thái Bình Dương.