We are currently seeking highly motivated and experienced professionals to join our Content Solutions Team. Content Solutions drive projects and ideas to help improve listing experience and unblock product opportunities on Shopee. This is an exciting role to collaborate with cross-functional teams, influence strategic decision-making, and drive the successful execution of projects from idea initiation to completion.
Job Description
Project Planning and Execution:
- Develop comprehensive project plans, including scope, objectives, deliverables, timelines, and resource allocation.
- Coordinate and facilitate project kickoff meetings, ensuring clear communication of project goals, roles, and responsibilities.
- Monitor project progress, proactively identify and address potential roadblocks, and implement corrective measures as necessary.
- Collaborate with the Business Intelligence (BI) team to execute data analysis, extracting meaningful insights to inform business decision-making.
- Document project-related information appropriately, including progress, milestones, lessons learned, best practices, and recommendations for future projects.
- Identify opportunities for listing policy improvement by conducting a comprehensive analysis of impacted listings, and identifying the root causes for the listing performance.
- Identify new category opportunities by closely collaborating with Commercial-side teams and monitoring market trends to improve the platform’s assortment and maximize commercial potential while complying with industry/government regulations.
- Collaborate with functional teams to unblock obstacles and drive the successful execution of new category launch/policy improvement, ensuring alignment with business goals and user experience.
- Collaborate with internal stakeholders to assess the effectiveness and efficiency of existing processes and policies related to the overall platform’s listing quality control.
- Identify areas for improvement and develop strategies to optimize workflows, streamline processes, and enhance overall seller/user experience.
- Serve as a subject matter expert on seller listing behavior, providing valuable insights for seller communication design, UI/UX, recovery strategies, and continuous improvement initiatives.
- Experience working in a fast-paced environment.
- Proven experience in project management, process optimization, and stakeholder management.
- Strong communication and presentation skills, with the ability to effectively convey complex information to diverse audiences.
- Strong analytical skills with the ability to interpret user data and derive actionable insights.
- Proactive mindset with a focus on tracking project progress, monitoring KPIs, and ensuring adherence to timelines.
- Ability to work collaboratively in a cross-functional environment, fostering positive relationships and influencing key stakeholders.
Được thành lập vào năm 2015, Nexus FrontierTech định hướng sẽ đi đầu trong làn sóng giới thiệu quản lý dữ liệu thông minh vào doanh nghiệp, biến nơi làm việc trở nên thông minh hơn và hiệu quả hơn, cho phép nhân viên sử dụng tài năng của họ cho công việc sáng tạo hơn. Các giải pháp tự động hóa ứng dụng trí tuệ nhân tạo AI của Nexus đã và đang giúp các tổ chức và công ty nổi tiếng trong ngành công nghiệp số hóa dữ liệu, giúp họ giảm đáng kể khối lượng công việc dữ liệu thủ công.Sau khi huy động được 3,8 triệu đô la seed funding, Nexus sẵn sàng đẩy mạnh hơn nữa các hoạt động R&D và tăng trưởng để mở rộng việc tiếp cận và sử dụng công nghệ trí tuệ AI bởi mọi người và mọi doanh nghiệp.
Review NEXUS FRONTIER TECH VIETNAM
Hỗ trợ làm việc theo nhóm(GL)
Một nơi tuyệt vời để bắt đầu sự nghiệp của bạn nhưng văn phòng hơi bí (IT)
Tập trung nhiều vào công việc trí óc và tập trung vào phát triển tài năng cá nhân(IT)