We are seeking a Senior UI/UX Designer who excels at understanding client business requirements and technical constraints and who can lead the end-to-end design process from discovery through delivery. You will be responsible for conducting research, creating user flows, sitemaps, wireframes, prototypes, and user interfaces that deliver exceptional user experiences. You will iterate designs based on user testing and feedback, data analytics, ensuring a seamless and impactful user journey.
JOB DESCRIPTION
- Lead the translation of complex concepts into intuitive user flows, customer journey maps, wireframes, mockups, and interactive prototypes that work seamlessly across a wide range of devices and interfaces;
- Take a user-centered design approach and iterate rapidly based on feedback, user testing and data analytics.
- Identify and solve design problems with creative and effective solutions;
- Make strategic design and user experience decisions that enhance both existing and new features and functionalities;
- Collaborate closely with cross-functional teams, including product managers, developers, and stakeholders, to ensure a cohesive design vision.
JOB REQUIREMENTS:
- 4+ years of experience in product design, with a strong portfolio showcasing complex digital product designs and eCommerce platforms;
- Expertise in design software such as Figma, Sketch, Adobe XD, and prototyping tools. Basic knowledge of HTML, CSS3, and JavaScript is a plus;
- Proven ability to work with clients to gather requirements, articulate user needs, and design complete user experiences that align with client goals and visions;
- Strong experience in responsive design, design system, and deep knowledge of UX best practices and accessibility standards;
- Proficiency in user-centered design methodologies, design thinking, user research, usability testing, A/B testing, and rapid prototyping;
- Strong communication skills, logical thinking and critical thinking to clearly articulate design processes, ideas, and solutions to both internal teams and clients;
- Ability to collaborate effectively within a multidisciplinary team and translate abstract concepts into practical design solutions;
- Open to feedback, with a proactive attitude toward constructive criticism and continuous learning;
- Passion for UX, design innovation, and staying up-to-date with the latest industry trends and technologies.
BENEFITS AND WORKING ENVIRONMENT
- Attractive salary with bi-yearly review, 13th-month bonus, performance bonus, public holiday bonuses, birthday gift, employee service awards up to $1,000;
- A clear career path with proper training courses, workshops, fully sponsored certificate exams;
- Extensive AON health insurance (during labor contract) and accident insurance (during probation) in addition to the state-mandated health insurance;
- Professional, flexible & dynamic working environment with colleagues of different nationalities that is open-minded, creative, supportive, friendly, and encouraging;
- Regular communication from Management on the companys strategy, development plan, and new opportunities for employees;
- Opportunities to join global technical conferences;
- Bright working space with modern facilities including the newest software;
- Employees and families are engaged and taken care of by the company via Trade Union activities;
- Summer vacation at 5-star resort;
- Sports & cultural activities all year around to strengthen both your physical & mental health;
- NICEF - our own Charity program where our employees raise funds and help people with difficulties in Vietnam.
Paymentwall là nhà cung cấp công nghệ thanh toán hàng đầu toàn cầu. Công ty đã tích hợp hơn 150 phương thức thanh toán trên toàn thế giới để cung cấp phạm vi thanh toán toàn cầu cho người dùng ở hơn 190 quốc gia bằng thẻ tín dụng và thẻ ghi nợ, thanh toán di động, ví điện tử, chuyển khoản ngân hàng, thẻ trả trước và nhiều phương thức khác. Các đối tác kinh doanh đáng chú ý của Paymentwall bao gồm SEGA, LG Electronics, Bandai Namco, Shopify, Kakao Games, Kigo, Wargaming, Tencent và Gameforge.
Với tư cách là Người bán có uy tín, Paymentwall cung cấp nhiều loại dịch vụ cho thương mại kỹ thuật số:
- Phạm vi thanh toán toàn cầu
- Gian lận và quản lý rủi ro
- Hỗ trợ khách hàng và người bán quốc tế 24/7
- API quản lý rủi ro và xác nhận giao hàng nâng cao
- Tối ưu hóa bán hàng và giá cả
- Tùy chỉnh UI/UX
- Các tiện ích và quy trình thanh toán có thể giao diện được
- Quản lý thuế VAT và thuế bán hàng
Thông qua các văn phòng của chúng tôi ở San Francisco, Las Vegas, Berlin, Amsterdam, Kiev, Moscow, Manila, Hà Nội, Bắc Kinh, Seoul, Poznan, Lisbon, Sofia và London, Paymentwall cung cấp cho người bán và người dùng cuối của họ sự hỗ trợ bằng hơn 30 ngôn ngữ. Các trung tâm cuộc gọi, bộ phận phòng chống rủi ro và gian lận của Paymentwall cũng như các nhóm hỗ trợ người bán làm việc 24/7, 365 ngày một năm để hỗ trợ bạn.
Paymentwall đã hoạt động tại Hà Nội trong 5 năm qua đồng thời hợp tác với một số đối tác kinh doanh khác nhau, bao gồm cả các thương gia, để giúp mở rộng phạm vi phủ sóng của họ tại Việt Nam. Bằng cách mở văn phòng tại Hà Nội, Paymentwall có thể tận dụng thị trường kỹ thuật số đang phát triển tại Việt Nam đồng thời giúp người bán mở rộng tại các thị trường mới và quốc tế bao gồm: Nam Mỹ, Châu Âu, Bắc Mỹ và thị trường CIS/Nga.